Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het snelste abbo van kpn sneller dan die van ziggo? (alles-in-1)

kpn heeft 50mb/s en ziggo heeft 180mbit.
180/8=22.5 mb.

het lijkt me niet waarschijnlijk dat die van kpn 2x zo snel is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
765

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, sterker nog die van Ziggo is een stuk sneller. Overigens kan het bij KPN wel uitgebreid worden tot 80 Mb/s.
Maar de fout die je maakt, die overigens bijna elke consument maakt, is dat je de snelheid van KPN rekent in MB (megabyte). Nu is het zo dat de snelheid van KPN in Mb is (megabit). Het komt er dus op neer dat KPN bij jou vraag 50mbit levert, en ziggo 180. Of andersom: KPN levert 50Mb/s en Ziggo levert 180Mb/s.

Let dus goed op bij internetaanbieders wat zou nou werkelijk aanbieden. Normaal gesproken zou je denken dat een hoofdletter meer of minder niet zoveel zou uitmaken, maar hier is dat wel degelijk het geval.

MB = de "bekende" megabyte
Mb = de "minder bekende" megabit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
Precies. Ik meen dat KPN wel op sommige plaatsen 500mbit/s glasvezel aan kan bieden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zou inderdaad kunnen kloppen, maar dat weet ik niet precies hoe dat zit aangezien de glasvezel hier nog minstens 2 jaar duurt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het glasvezel van kpn is nog lang niet overal in nederland beschikbaar, maar het is inderdaad wel heel erg snel. Bedankt voor de snelle antwoorden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding