Internet werkt wel, maar kan via browser op laptop niets laden. Hoe kan dit?

Internet lijkt het voor de helft te doen op mn laptop (Macbook Pro, OSX Mavericks). Via de browser kan ik niets laden (time out van connectie), maar als ik buiten de browser om iets laad, dan is er niets aan de hand... (bijv via iTunes Store) Iemand enig idee hoe dit kan?

9 jaar geleden
in: Internet
1.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk eens naar 'Beveiliging en privacy' in je Systeemvoorkeuren. Staat je Firewall aan? Zo ja, klik dan eens op de Firewallopties. Zijn inkomende verbindingen toegestaan voor je browserprogramma? Anders kan je dat hier aanpassen. Het is maar een denkpiste ...
imruben
9 jaar geleden
Firewall staat aan en ik heb Firefox en Safari toegestaan, ik kan alleen nog niets laden. Ook bij het uitschakelen van de firewall kan ik niets laden... Dit probleem heb ik nu een paar dagen, met het oude en nieuwe modem (pas geïnstalleerd) blijft het probleem zich voordoen...
imruben
9 jaar geleden
Opnieuw verbinding maken heb ik uiteraard al een aantal keren gedaan

Het beste antwoord

Weet je zeker dat je in iTunes niet enkel reeds gedownloade bestanden kunt gebruiken? Het lijkt hoogst onwaarschijnlijk dat alle browsers niet meewerken, maar ik kan het mis hebben. Als je wireless gebruikt, probeer dan eens met een kabel of dat helpt. En ik denk dat je wel je laptop opnieuw hebt opgestart, anders zou ik dat als eerst proberen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Op mijn (oude) apple laptop zie ik dat er een wireless verbinding is, op volle sterkte, maar geen enkele browser maakt connectie met een website; ook met time outs. Met een kabel werkt internet meteen. Vreemd, maar ik heb het nog niet laten onderzoeken.

Toegevoegd na 11 minuten:
Zonder kabel werkt dus geen enkele applicatie op bovengenoemde laptop in mijn toevoeging. Ondanks dat wireless op volle kracht verbinding zegt te hebben..

Toegevoegd na 26 minuten:
Ik blijf aan de gang, want wil het ook oplossen. Heb je onderstaande tips van apple geprobeerd? Geen toegang tot het internet terwijl Wi-Fi-verbinding actief is
Als u een openbaar of commercieel netwerk gebruikt, moet u wellicht inloggen of een abonnement nemen.
Controleer of u een zelftoegekend IP-adres hebt:
Tik op Instellingen > Wi-Fi, zoek het Wi-Fi-netwerk waarmee u bent verbonden en tik op .
Als het IP-adres 169.254.xxx.xxx is, hebt u mogelijk geen toegang tot het internet.
Als u geen zelftoegekend IP-adres hebt, controleert u of de andere Wi-Fi-apparaten in het netwerk toegang tot internet hebben.
Als dit niet het geval is, raadpleegt u de netwerkbeheerder of internetaanbieder voor ondersteuning.
Als dit wel het geval is, stelt u de netwerkinstellingen van het apparaat opnieuw in door te tikken op Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Opmerking: hiermee worden alle netwerkinstellingen opnieuw ingesteld, inclusief:
eerder verbonden Wi-Fi-netwerken en wachtwoorden
recent gebruikte Bluetooth-accessoires
VPN- en APN-instellingen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
imruben
9 jaar geleden
Thanks, doet het weer!