Op welk moment kun je het beste bieden op veilingsites?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
22.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij de meeste veilingsites geven ze zelf al tips voor bieden. Bijv als de veiling bijna afloopt en bij mrveiling.nl bijvoorbeeld zeggen ze dat het slim is om overdag te bieden wanneer mensen werken of 's nachts. Zit wel wat in lijkt mij..
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik doe op vakantieveilingen vooral 's nachts bieden. Zo heb ik voor 10 personen paintball gewonnen voor €3,- En een hele dure sauna met overnachting voor 2 personen (incl ontbijt) voor €20 (echte prijs was €250)

Het beste antwoord

Op een veilingsite zo dicht mogelijk bij het sluiten van de veiling. En als de veiling de hele dag doorloopt en telkens na een paar minuten sluit kan je het beste 's nachts bieden, dan zitten er minder mensen op internet en zal er minder geboden worden.

Eigenlijk werkt het heel makkelijk: hoe minder mensen online, hoe minder concurrentie je hebt, hoe lager de prijs voor jou wordt.
Wanneer zitten de minste mensen online: wanneer iedereen slaapt, wanneer iedereen werkt (er even vanuit gaande dat mensen tijdens het werken niet bieden) of wanneer er iets anders is (een schitterende stranddag buiten, een nationale dag, een belangrijk iets op tv (WK-finale?)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoe later hoe beter. Eerder drijf je de prijs alleen maar op, want anderen moeten daar weer overheen.

Wel moet je op sites als Marktplaats niet vergeten dan buiten de site, de verkoper en een koper al afspraken kunnen hebben gemaakt, wat je niet terug ziet op de site. Op Marktplaats moet je dus ook weer niet al te lang wachten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Inderdaad, je kunt het beste de laatste seconde bieden.
Dit heet "snipen": er zijn speciale programma's en websites die ervoor zorgen dat je je bod op eBay op het allerlaatste moment uitbrengt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, maar er zijn nu steeds meer veilingsites waarbij door snipen er meer tijd bij de veiling opkomt.
Daarnaast zijn er natuurlijk meer mensen die een programma hebben waarmee ze snipen.