Waarom krijg ik steeds een foutmelding bij het openen van mijn internetpagina?

Heel vaak als ik een website open, krijg ik de melding dat mijn laptop de pagina niet kan laden (met zo'n gezichtje). Als ik dan op verversen klik of op 'opnieuw' dan laadt ie de pagina gewoon zonder problemen. Het ligt dus niet aan de internetverbinding, het lijkt wel een soort 'error' van mijn laptop ofzo. Ik heb echter een gloednieuwe laptop. Waarom krijg ik dit steeds en belangrijker: hoe kom ik hiervan af. Het is echt ontzettend irritant!

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik heb Google Chrome en het probleem is niet opgelost met de suggestie van Amadea helaas. Iemand?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
2.1K

Het beste antwoord

Chrome vertelt je dat er een probleem is met de DNS instellingen (wat niet helemaal waar is, aangezien het in andere programma's wel goed gaat, en de 2e keer gaat het binnen Chrome ook goed).

Probeer eens om de "voorspellingsservice" en "netwerkacties voorspellen" uit te zetten (zie https://support.google.com/chrome/answer/114836?hl=nl&ref_topic=3421433 )

Werkt dat niet, probeer dan deze stappen te doen: http://www.plus.net/support/software/dns/changing-dns-windows-8.shtml en de DNS servers op 8.8.8.8 en 8.8.4.4 in te stellen (dus niet de getallen gebruiken die op de pagina genoemd worden).
gvrox
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan te maken hebben met je proxy-instellingen. Dan is het als volgt op te lossen:
- Klik op het Chrome-menu (de liggende streepjes in de rechter bovenhoek).
- Selecteer Instellingen.
- Klik op Geavanceerde instellingen weergeven.
- Klik op Proxyinstellingen wijzigen. Het dialoogvenster 'Eigenschappen voor Internet' wordt geopend.
- Klik op LAN-instellingen. Zorg ervoor dat het selectievakje 'Instellingen automatisch detecteren' is aangevinkt.
- Klik op OK voor alle dialoogvensters.
Amadea
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Chrome heeft iedereen dat dan? er zijn ook andere browsers.
Amadea
10 jaar geleden
Zie de reacties bij de vraag. De tekst 'met zo'n gezichtje' was voor mij de aanwijzing dat het over Chrome gaat. Bij Explorer en Firefox heb ik geen gezichtjes bij foutmeldingen gezien.
Amadea
10 jaar geleden
Heb je alle opties die in mijn bronvermelding staan al geprobeerd?