Hoe kan ik met m'n tablet op internet komen ?

Ik heb een Android 4.2 tablet waarmee ik niet online kan komen. Hij heeft wel een wifi-verbinding met de router TL-WR841N. De router is daarnaast met een kabel verbonden met de pc. De pc heeft wel toegang tot internet.

Moet ik een instelling veranderen op de router ? Of op de tablet ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Is het een draadloze router? of is het gewoon een modem?

Wat je kunt proberen is eerst de verbinding met je PC verbreken.

Modem resetten (dmv met scherp voorwerp 15 sec in het resetgaatje ingedrukt houden)

Opnieuw met de router of modem verbinding maken. + je moet zeker weten of je de goeie netwerknaam hebt en het wachtwoord van je draadloze verbinding.

Als het niet lukt, zou ik graag het merk van het modem willen weten en je provider om je verder te kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De router is draadloos naar de tablet, zit met een draad aan de pc en een draad aan het modem gekoppeld. Het is een oud Speedtouch modem. Mijn ISP is KPN. Reviews van hun huidige modem zijn vrij negatief, ik probeer daarom wifi/internet te krijgen met een router dat zeer goede reviews heeft. Alleen jammer genoeg geen internet nu. Ik heb het idee dat het modem niet het probleem is, omdat de pc, via de router, goed met het modem overweg kan. Ik dacht meer aan de instellingen van router en tablet. Alleen ik weet niet welke, het zijn er erg veel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het beste is even contact opnemen met de helpdesk van KPN. Zij kunnen dit probleem meestal binnen 8-15 min. oplossen. Gewoon even bellen en het is toch gratis ;) 0800-0402 (24/7 gratis bereikbaar)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een mevrouw van de helpdesk werd heel boos toen ik zei wat voor modem ik heb, Dus dat gaat niet lukken.