Is de haalbare snelheid verschillend per provider?

Ik ben op zoek naar een goed internetabonnement voor mijn nieuwe adres. Nu haalt mijn vriend met Ziggo in de betreffende flat 60 mbit/s, maar de Telfort check waarschuwt dat er geen snelheden hoger dan 18 mbit/s gehaald kunnen worden. Kan dit verschil tussen beide providers zo groot zijn?

RobZelluf

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ja, dat kan zeker verschillen, omdat de gebruikte technieken anders zijn. Telfort is ADSL via de telefoonaansluiting, Ziggo is kabelinternet via een coaxkabel.

Toegevoegd na 1 uur:
Genoemde getallen lijken me realistisch; bij Telfort hangt de maximale snelheid af van de afstand tot de (wijk)centrale en de gebruikte techniek (ADSL2/2+/VDSL)
gvrox