Hoe zorg ik ervoor dat YouTube me niet meer met mijn Gmail account inlogt?

Elke dag, als ik naar YouTube browse, word ik ingelogd met mijn echte naam op een andere account. Dit komt omdat ik blijkbaar in het verleden eens mijn oude YouTube account met mijn Gmail account heb gekoppeld.

Ik kan wel weer naar mijn originele account wisselen, maar zodra ik de volgende dag weer naar YouTube ga zit ik weer op mijn Gmail account.

Ik heb al in de instellingen van YouTube en Gmail zelf gezocht naar mogelijkheden om deze los te kunnen koppelen, maar ik kan werkelijk niets vinden.

Mijn YT account is van 2006 geloof ik, in ieder geval voordat Google alles heeft overgenomen, dus als het goed is zou ik mijn account toch los moeten kunnen koppelen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
6.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij is je youtube-account simpelweg je gmail-account, sinds google de boel heeft overgenomen. Google wil alles onder 1 account scharen: android (telefoon), youtube, mail, zoekmachine, drive (Cloud service), etc.

Antwoorden (1)

Vroeger had iedereen een aparte YouTube account en ook een aparte Gmail account, een apart account voor elke Google-app dus. Dit is sinds 2009/2010 veranderd. Om het wat handiger voor je te maken heeft Google bedacht dat je maar 1 account hebt voor alle services.

Wel kan je jouw Google+ account ontkoppelen van jouw YouTube kanaal:

Stap 1: Open je Google+-Account
Open je Google+-account. Klik rechtsboven op je foto, en klik op ‘account.’

Stap 2: Google dashboard
Nu kom je in het dashboard van je Google-account. Hier zijn al je Google services aan gekoppeld. Je vindt hier onder andere informatie over wanneer je voor het laatst je wachtwoord hebt gewijzigd en hoeveel ruimte je nog hebt op je Google Drive.
Kijk in het linker menubalkje en klik op ‘Google+.’

Stap 3: Instellingen Google+ Account
Op deze pagina vind je alle instellingen van je Google+-account. Je kunt bijvoorbeeld instellen wanneer je precies een berichtje krijgt van Google+. Om je Google+ te verwijderen scroll je helemaal naar beneden tot je ‘Google + uitschakelen’ ziet staan.
Klik op de link.

Stap 4: Google+ Verwijderen
Er volgt er een scherm met twee keuzemogelijkheden:

je Google+-inhoud verwijderen
je hele Google-profiel verwijderen.
Als je slechts Google+ wilt verwijderen, kies je voor de eerste optie. Als je de tweede optie kiest verwijder je alles van Google. Google vertelt helder wat je wel en vooral ook niet gaat verwijderen, dus lees alles goed door voordat je op ‘geselecteerde service verwijderen’
klikt. Vink daarna aan dat je hebt gegrepen wat je verwijderd.

Succes!

Nick
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is MEER dan een waardevol antwoord
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hé Nick, Ik heb mijn gehele Google+ account verwijdert, echter blijkt nu dat Google+ een verbonden service was aan mijn Gmail, waardoor mijn Gmail account nog steeds beschikbaar is op YouTube en de site me hier nog steeds mee inlogt. Ik gebruik mijn Gmail echter wel veel dus het verwijderen is voor mij ook geen optie; in ieder geval heel erg bedankt voor je (zeer volledig) antwoord en voor de moeite!