Waar is bij Google Maps de blauwe lijn gebleven met streetview?

Voor de laatste update had je, als je een routebeschrijving had ingevoerd, een blauwe lijn in streetview die jouw route aangaf. Ook stond er onderin een kleine map met een streetview mannetje die aangaf waar ergens op de kaart je je bevond.

Zijn beide functionaliteiten reeds verdwenen of mis ik ergens een instelling?

Toegevoegd na 19 minuten:
EDIT: De kaart met het mannetje inmiddels gevonden... maar de blauwe lijn ontbreekt nog steeds?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
12.8K

Antwoorden (2)

Jammer dat je er niet bijverteld welke "google maps" je gebruikt.

Hoe dan ook: ga naar https://maps.google.be (of .com of .nl) en daar werkt alles als vanouds: een routebeschrijving invoeren, het streetviewmannetje naar je route verslepen en je ziet de blauwe lijn die je route aanduidt nog steeds.

In de android app zou je moeten inzoomen tot op straatniveau en daar de plek waarop je streetview wil starten ingedrukt houden. Dat werkt bij mij echter ook niet: dus dat is wachten op een nieuwe update.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Nee, dit klopt niet. Google is bezig met het testen van een nieuwe versie van Google Maps. Een deel van de gebruikers wordt naar die nieuwe versie geleid. Als jij nu naar http://map.google.com/ (of .be of .nl) gaat, heb je grote kans dat je nog de oude versie te zien krijgt die jij beschrijft. Maar er is ook een redelijke kans dat je op dat moment naar de nieuwe versie wordt geleid. Daar ontbreekt die handige blauwe lijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi, Bedankt voor jullie reacties! De google maps die ik nu gebruik is inderdaad anders dan de versie die ik een maand geleden gebruikte, Cryofiel zal dus wel gelijk hebben dat er een selectief aantal gebruikers naar de nieuwe Google Maps verwezen worden, waardoor jij nog het oude interface ziet en ik bijvoorbeeld het nieuwe. Ik heb zojuist ondervonden dat je nog naar het oude google maps terug kunt door op het vraagteken icoon te klikken rechtsonderin, dus dat is voor nu maar de oplossing!
Via deze link ga je naar een oudere versie toe en daar vind je ook die nuttige blauwe routelijn terug: https://www.google.nl/maps/@52.1124127,4.2688712,12z?hl=nl Ik begrijp niet waarom ze deze praktische lijn in nieuwere versies weg laten.