Kun je pagina's automatisch laten 'minimaliseren' als je print?

Ik moet veel webpagina's uitprinten, een stuk of 100, van allemaal verschillende websites. Nu wil ik niet dat voor elke 1 pagina met tekst, ook tegelijk 4 pagina's met advertenties, kopjes, en andere artikelen krijg. Vandaar mijn vraag: is het mogelijk om iets te downloaden ofzo waardoor de inhoud van de pagina's verkleind wordt en het mogelijk is om alle pagina's zonder advertenties uit te printen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

De meeste browser's kunnen formaat van de pagina instellen (percentage). Ook kunnen achtergronden en afbeeldingen achterwege gelaten worden (optie in pagina setup). Websites hebben vaak zelf een "print"-button, waardoor overbodige zaken niet meegeprint worden. Daarnaast kunnen sommige websites NIET of niet volledig geprint worden (afgeschermd in css). Met flash-websites kun je problemen ondervinden. Je kunt ook een PDF-printer installeren, dan wordt het geheel als PDF-bestand geprint (geen papierverspilling en bovendien alsnog printbaar achteraf).

Maar als het alleen om een indruk van de website gaat:
Zet website op scherm zoals gewenst en druk op knop PrtSc. Het scherm staat nu als plaatje in het geheugen en die afbeelding kun je vervolgens inlezen in ander programma bijv. Paint, Word oid en zo een collectie maken. (Die achteraf evt. ook nog geprint kan worden naar wens)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat je misschien wel kunt doen en hoop dat dit je kan helpen: elke webpagina dat geprint moet worden printscreen je eerst. Open paint en kopiëer je printscreen hierin. Dan zul je zien dat deze afbeelding zoals paint dat dus ziet, is natuurlijk een kopie van een van de pagina's, erg groot is. Als je dan shift + W tegelijk indrukt zul je een tablad zien waar je de "afbeelding" in kunt verkleinen. Lengte en breedte staan beide op 100 dat zie je gelijk staan. Als je bij beide 50 invult en dan op enter drukt zul je zien dat de "afbeelding" kleiner wordt. Doe dit net zolang totdat je de grote hebt die jij wilt hebben. Kopiëer dit naar word of nog beter excel zodat je de afbeeldingen op precies op elkaar af kan stemmen qua hoogte enz enz. Als je ze dan ook nog dubbelzijdig uitprint, dan gaat je dit heel veel inkt en papier schelen zo!!