is de site the YNC legaal?

Ik kijk dit soort zieke filmpjes niet, maar een kennis van mij is erg nieuwsgierig. Maar toen hij vandaag op de site was kreeg hij een rare melding dat zijn browser word geblokkeerd door de politie ofzo.
Weet niet wat er precies stond. maar het was iniedergeval een dreiging met boetes/gevangenis straf etc.

Nu is mijn vraag, is deze site legaal of niet?? want deze site is erg bekent onder mensen die hier geïnteresseerd in zijn.
En volgens mij is deze site ook al wat jaartjes online.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet
14.4K
Ritsuka
10 jaar geleden
Heeft niks met de site te maken, is Ukash/politiebirus
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en dit houdt in?
Ritsuka
10 jaar geleden
http://www.computeridee.nl/workshop/ukash-politievirus-verwijderen/

Antwoorden (1)

De betreffende site staat er al vanaf 2009 om bekend dat er malware wordt verspreid. Je kunt die site dus beter niet bezoeken.

Ben je toch besmet geraakt probeer dan de betreffende pagina via je browser te sluiten met CTR-ALT-DEL. Scan daarna je PC op Malware met bijvoorbeeld Malwarebytes of ADWCleaner.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bij je kennis gaat het om een besmetting met malware / ransomware "het politievirus"

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.politie.nl/onderwerpen/ransomware.html