Als KPN een internet storing heeft heb ik als klant van Tele2 daar dan ook last van?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Tele2 is een zweeds bedrijf dat onderdeel uitmaakt van investeringsgroup Kennevik. elke monopolist is bang voor Kennevik en hun investeringslimiet is 7 miljard dollar.
Tele2 heeft redelijk wat geld te besteden en in 2012 hebben ze dit ook gedaan.
op een veiling voor 2g, 3g en 4g licensies hebben ze 2 hiervan binnen weten te slepen. ik weet dat 1 ervan 4g is, mijn gok voor de ander is 3g of een 2de netwerk voor 4g.

dit betekent dat zij een eigen netwerk/servers/provider hebben/zijn en hun service in principe niets te maken heeft met KPN.

voor de bel/sms werken ze wel samen met telfort (wat nu KPN is), maar daar zitten ze op het netwerk van t-mobile, wat dan weer onderdeel is van een groot duits bedrijvennetwerk en ook niet afhankelijk is van KPN als het goed is.