Waarom stellen mensen hier vragen die prima zijn te beantwoorden door even te googlen?

Het doel van deze site is toch duidelijk uitgelegd: voor vraagstukken die google of wikipedia niet direct kunnen beantwoorden...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Het beste antwoord

Ik denk dat dit gewoon leuk is om te doen, de steller probeert gewoon zo intelligent mogelijk vraag te stellen, en de anderen gaan antwoorden om die 10 punten binnen te halen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad. Je ziet ook vaak dat een dergelijke vragensteller helemaal niet de 10 punten geeft aan het beste antwoord.

Andere antwoorden (9)

Ja dat klopt maar iedereen heeft wel een visie/opmerking hier aan toe te voegen en dat is leuk om lezen/weten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat deze manier makkelijker is. je hoeft maar een vraag te stellen en je krijgt vanzelf de antwoorden binnen in je mailbox.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
googlen niet makkelijker? :S:S
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is helemaal niet makkelijker, want je krijgt zo ook allemaal antwoorden die helemaal niet goed zijn. Die vragen die je makkelijk kunt googlen, of nog beter direct in wikipedia kunt opzoeken kun je dus beter zelf beantwoorden.
Ik heb vooral in het begin vaak de fout gemaakt een vraag die werd gesteld te vereenvoudigen tot: oh, maar dat is toch in Wikipedia of op een site via Google te vinden.

Vaak is een vraag erg afhankelijk van de categorie waar hij onder is geplaatst.

Terwijl je gelijk hebt dat sommige vragen met definitief karakter en soms wat technisch (handelingsgewijs) goed te beantwoorden zijn, is het niet zo dat Goeievraag.nl hier geen plaats voor zou hebben. Immers, door ook dit soort vragen te accepteren, zal er door Google vaker naar de site worden gelinkt en zullen er meer mensen bij de vraag en wellicht het antwoord uitkomen. Wanneer mensen in hun antwoord ook de bronnen naar Wikipedia opnemen, is dat extra handig.

Ook is informatie op Wikipedia niet altijd 'compleet' of 'correct'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er staat toch nergens dat simpele vragen die op google te vinden zijn niet gesteld mogen worden?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Soms worden er antwoorden gegeven die onderbouwd worden vanuit een ander gezichtspunt en voegt daardoor toch iets toe wat in wiki en/of google buiten beschouwing was gebleven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zie hier waar de vraag eerder is gesteld:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom zoek je dat niet even op?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Allerbeste vraag tot nu toe!
Er zijn volgens mij 4 verklarigen:

1: aandachtstrekkers. mensen die het heerlijk vinden om reacties van anderen uit te lokken.
2: mensen die niet weten hoe google werkt.
3: mensen die het antwoord allang weten maar graag willen zien wat voor antwoord anderen geven.
4: mensen die andere mensen voor de gek willen houden. GS reaguurders dus in feite.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is toch veel leuker dan googlen !