Kan een computer te veel internet vragen?

Hallo,
Wij zijn sinds kort over gestapt naar een ander internet abonnement (alles in 1) wat een aanzienlijke verbetering is qua snelheid van het internet. Nu is het echter zo, dat tijdens het online gamen op één pc de tv storing geeft en de andere computers trager worden. Hoe kan dit?

Toegevoegd na 27 minuten:
Net een meting gedaan Met de volgende resultaten.

Toegevoegd na 27 minuten:
Net een meting gedaan Met de volgende resultaten.

Toegevoegd na 48 minuten:
De tweede foto pingen router

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ja, als één PC in je netwerk aan het up- of downloaden is, dan kan dat ten koste gaan van het kijken van live streaming.
Zo goed als zeker draait er op die PC iets van torrents, een of andere client.
Andere gebruikers downloaden dan voortdurend bestanden van je, en dat is dodelijk voor je internetsnelheid.
escape
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor een snelle reactie, maar hoe kan ik zien welk programma of bestand draait onder torrents?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat over het stukje internetsnelheid. Maar nu over de storing op TV. Die staan los van elkaar mag ik hopen. Ik gebruik volop nieuwsgroepen en heb nog nooit wat gemerkt van storing op tv bij volledig dichttrekken van mijn internetsnelheid en dat op de hoogstmogelijke snelheid van Ziggo. (1 minuut later) Ah: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5504/~/interactieve-tv%3A-wat-is-het-effect-op-de-snelheid-van-mijn-internetverbinding%3F http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/internet-en-software/internetproviders/extra/kabel-vs-adsl/ ADSL heeft natuurlijk wel een keer last van dit fenomeen (aangezien die volledig aan de grens zitten). Vrager zal dus ADSL hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ah internetvraag: Dat is iets wat escape zegt, maar niet per se waar hoeft te zijn. Je weet zelf wel of je wel of geen torrentclient draait (download programma voor films/muziek/games) of het is niet je eigen computer, maar dan weet de gebruiker ervan het wel. Het kan ook een ander downloadprogramma(NZB downloader/P2P) zijn of gewoon een ander programma dat veel internetverkeer veroorzaakt. Wat wel apart is dat je het ervaart met gamen aangezien dat normaliter voor weinig internetverkeer zorgt. Welke game wordt gespeeld? Wordt er misschien gelijktijdig geupdate tijdens het spelen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De games die worden gespeeld zijn Warthunder en Planetside2 Maar zoals ik weet hebben die updates vooraf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En ervaar je het bij allebei de games, en totaal niet als er niet gegamed wordt, maar er "gewoon" geïnternet wordt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het bleek eerst Bij ''gamen'' voor te komen, maar nu blijkt het ook tijdens gewoon-internetten ook het geval te zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inhoudelijk+1

Andere antwoorden (1)

De hoeveelheid data die per seconde over een kabel kan is beperkt. TV op je computer vergt al een enorme datastroom. Ale je dan ook nog veel gaat internetten krijg je gewoon problemen.
Dat merk je niet zo snel bij internetpagina's, maar wel onmiddellijk in je tv. Elke hapering valt meteen op.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus, ja, je computer teveel tv+internet vragen. En dat het abonnement alles in één is doet voor de datastroom niets ter zake.