Hoe komt het dat sommige sites zo veel macht hebben..?

Bijvoorbeeld Hyves.. ze doen maar wat ze willen en het word er vaak niet beter op..heel veel zijn op bepaalde veranderingen tegen ze treken zich er vervolgens totaal niks van aan en gaan weer vrolijk verder...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Eerst een beetje bekend worden, groter worden, reclame, inkomsten en steeds meer inkomsten. Inkomsten = geld en Geld = macht.
Precies daarom kunnen ze doen wat ze willen. Staat het je niet aan? Gewoon mee stoppen, je bent niks verplicht.
Dit geld natuurlijk niet alleen voor Hyves, maar voor al deze grote sites op de hele wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat ZIJ het mogen bepalen, dus omdat er geen concurrentie is, mensen lopen toch niet weg, ze moeten wel door, dus dat is de macht die ze hebben en dat corrumpeert... Absolute macht corrumpeert absoluut...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen concurrentie? Je bedoelt behalve al die andere netwerksites?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik mis de term reclamejongens wiens schuld het is nog in je antwoord.
Wat bedoel je nou? Hyves heb je zelf in de hand je kunt je zelf afschermen. Je hoeft niet toe te laten wie jou kan bekijken daar kan je zelf keuzes in maken.Je kunt het verwijderen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bedoelt externe macht: die hebben ze niet. Ik heb er nog nooit van gehoord dat een site als hyves de verhoging van de AOW heeft weten te blokkeren. Een beetje perspectief kan dus geen kwaad.

Als je bedoelt interne macht, over hoe de site gerund wordt: simpel, de eigenaar bepaalt. Als jij een nieuwe netwerksite maakt en host, mag jij bepalen wat erop gebeurt. En hoe je dat ook doet, er zullen dan altijd gebruikers zijn die over jou klagen en bijvoorbeeld op andere sites heel verontwaardigd gaan vragen waarom jij zoveel 'macht' hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat het hun site is. Het zou een beetje raar zijn als een anderen ineens de site zouden aanpassen, anders dat de eigenaars. En als je het er niet mee eens bent, begin je gewoon een eigen site.