Domeinnamen die lijkt opelkaar, mag dit?

Kom je in problemen als een domeinnaam word gekozen waarvan het achterste woord vrijwel hetzelfde is?

Stel dat er al een domeinnaam bestaat die:
testplaza.nl heet

Kan je dan later problemen krijgen als je zelf een domeinnaam registreerd die testplein.nl heet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Je kunt geen problemen krijgen als je deze naam vastlegt. Wel moet je rekening houden met wat je ermee gaat doen. Je kunt bij de kamer van koophandel navragen of de naam een registratie heeft. Naar mijn weten mag mag je als de naam nog beschikbaar is gebruiken. Of de eigenaar van die andere partij er blij mee is......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
3 jaar geleden
Op de website van de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN) https://www.sidn.nl/ kan je eenvoudig nagaan of de -.nl-website al is geregistreerd. De SIDN is de enige organisatie die -.nl-domeinnamen kan en mag registreren, niet de Kamer van Koophandel.
Ja, dat kan. Wilt u een website voor uw bedrijf? Dan kiest u een domeinnaam: een internetadres, zoals www.kvk.nl. Registreer uw domeinnaam zo snel mogelijk, ook als u niet meteen een website gaat maken. Door te registreren voorkomt u dat anderen u voor zijn. Uw bedrijf moet ook onder deze naam naar buiten treden. Voorbeeld: bol.com
De domeinnaam moet voldoen aan de regels voor een handelsnaam.
Zie voor verdere uitleg in de link.