Kunnen Providers Letterlijk meekijken Welke sites jij bezoekt?

Ik vroeg me gewoon af als dat zo is ben je o.a. dan nog wel veilig op het gebied van o.a. internet bankieren

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.7K
Ritsuka
11 jaar geleden
Nieuws gehoord gisteren? Met de privacy wet hier komen cybercriminelen juist speciaal naar Nederland toe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik kijk het nieuws eigenlijk nooit...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat mij opgevallen is als je een site bezoekt voor keukens,huizen, reizen dat als je op een andere site zit je er reclame tussendoor krijgt voor huizen keukens of reizen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reactie op LiveMyLive: dat komt door cookies. Een klein bestandje wat op je pc wordt opgeslagen wat bijhoudt waar jij geweest bent. En inderdaad later dit weer als suggestie of banner aan jou laat zien.
Cookies zijn verder onschuldig dan ze dat doen (kunnen bijvoorbeeld ook je gebruikersnaam onthouden van een site, wat weer prettig kan zijn)

Het beste antwoord

Het is een beetje afhankelijk wat je precies bedoelt en welke sites je bezoekt.

Welke sites je bezoekt kan een provider gemakkelijk zien, het verkeer moet gerouteerd worden en dat is uit te lezen.

Als je naar een onbeveiligde site gaat, een site zonder versleutelde (SSL HTTPS) verbinding, dan kan de provider in theorie ook zien welke gegevens jij daar naartoe stuurt.

Bij internetbankieren gaat het altijd om versleutelde verbindingen, verkeer dat deze routes neemt is niet (of bijna niet) uit te lezen/te ontcijferen.
rose