Is Softonic veilig?

Ik heb een aantal dingen gedownload van de site Softonic, ik weet alleen niet of het betrouwbaar is. In het begin vond ik het oke, maar nu ik software hebt waar alles goed mee is, twijfel ik. Zijn er 'verstopte' virussen in mijn laptop anders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
33.5K
Pieter2011
11 jaar geleden
Installeer de McAfee Siteadvisor even, dan kun je in één oogopslag zien of een website veilig is: http://www.siteadvisor.com/
(Dat wil overigens niet zeggen dat de organisatie betrouwbaar is, wel dat je via zo'n website geen virussen binnenhaalt).
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Blijkbaar is het veilig... Ik zeg: Pas op met deze site, mijn computer moest aan virussen lijden door Softonic
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Softonic op zich is zeer veilig. Alleen zijn er enkele downloads die besmet zijn met malware en/of ransomware, dus alleen downloaden wat je zelf vertrouwt

Het beste antwoord

Ik download heel veel met Softonic en het is zeker veilig. Je moet alleen oppassen met wat er aangevinkt staat. Als je de downloader opstart staan er heel erg vinkjes aangekruist. Je moet ze allemaal niet-aangevinkt hebben. Als je ze wel aangevinkt hebt dan download je er automatisch alles van Babylon bij en dat is super irritant. Ook kan je er ineens een antivirus software bij hebben en Google Chrome wil er ook nog wel eens bijzitten. Maar als je gewoon alles uitvinkt dan download je alleen wat je echt wilt downloaden. Er wordt trouwens ook om gevraag om ''accepteer je dit en dat en download dit en dat anders mag je niet verder gaan'' Dit kun je ook gewoon uitvinken, je blijft naar je echte download kunnen. Dus als er staat dat je iets aangevinkt moet hebben moet je het niet doen, ook niet als er staat dat het moet om het te downloaden, want dat is onzin. Kortom, als je dus alles uitvinkt is Softonic heel veilig. :) succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, dankjewel voor je uitleg! =)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord, het heeft me echt geholpen, en nu weet ik zeker dat ik niet meer hoef te twijfelen, dankjewel! =)

Andere antwoorden (2)

Zelfde als hierboven zit.
Ik gebruik ook altijd Softonic, en kan dit helemaal bevestigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Softonic is zeker veilig. Ik gebruik het heeeeel veel. Softonic is uitgeroepen van beste en veiligste download site van het jaar 2012 dus ja het is super veilig.