waar kan ik een domein echt permanent kopen?

Dus niet huren (betalen per maand/jaar)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
3.4K

Het beste antwoord

Juridisch gezien is een domeinnaam nooit eigendom van jou en kan je hem dus ook niet permanent vastleggen. Wanneer je de domeinnaam huurt krijg je echter rechten waardoor hij praktisch gezien wel van jou is. De registrar behoudt zich het recht om die rechten in te trekken. Dat gebeurt alleen wanneer je niet aan de voorwaarden voldoet, je hebt bijvoorbeeld niet (genoeg) betaald. Wanneer je dus lang genoeg blijft verlengen en genoeg blijft betalen is en blijft de domeinnaam van jou. Het komt trouwens zelden voor dat de registrar door een gerechtelijke uitspraak wordt gedwongen om de domeinnaam aan iemand anders over te dragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is onmogelijk. Je kunt wel je domeinnaam net zolang verlengen als je wilt.
Bij Godaddy kan het per 10 jaar.
Bij Versio tot 5 jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je huurt een domein niet. Als je een domeinnaam laat registreren bij een willekeurige ISP dan staat het domein op jouw naam.
Zolang jij netjes ieder jaar (afhankelijk van de extensie, registreer je de meeste extensies voor minimal 1 jaar) de rekening betaald blijf jij gewoon de eigenaar van het domein, en zal het ook gewoon blijven bestaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je betaald ALTIJD voor een domeinnaam per jaar of voor meerdere jaren (in het geval van een .COM, .NET, of .ORG domein). Als je niet afhankelijk wilt zijn van een tussenpartij, dan zal je je zelf moeten registreren bij de SIDN als het gaat om een .NL domeinnaam. Dat is echter pas lonend bij 60 domeinnamen of meer. Je kan niet in 1x voor altijd betalen voor een domeinnaam. Als je er zeker van wilt zijn dat men er niet met je domeinnaam van door gaat, is het ook verstandig om deze bij een merknamen bureau in de Benelux te laten registreren. Zij zoeken eerst voor je uit of de naam uniek is en of je deze zomaar mag gebruiken. Als er dan later toch iemand met je domeinnaam vandoor gaat, sta je in een eventuele juridische procedure sterker.