Hoe plaats ik een musicvideo van youtube als widget op mijn wordpress blog?

ik wil hem niet als post, maar als widget. Ik snap niet hoe dat moet...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Heel simpel:

- Log in op je Wordpress Admin.
Dit is meestal jedomein.nl/wp-admin/
- Vervolgens ga je naar Weergave->Widgets.
Tussen de beschikbare widgets zie je een widget met de naam Tekst staan.
- Sleep deze naar de rechterkant van je scherm, in de juiste sidebar.
- Er klapt zich een scherm open, mocht dit niet gebeuren klik op het pijltje.
- Ga naar Youtube en open het gewenste filmpje.
- Klik op Delen -> Insluiten.
- Kopier deze code en zet deze vervolgens in de Wordpress Tekst Widget.
Deze wordt namelijk automatisch omgezet naar HTML.

Klaar! Het ligt eraan hoe breed je sidebar is, maar meestal moet die netjes passen.
Anders kun je in de HTML embled code de maten aanpassen.
Dit doe je zo:

Maak van de standaard