Waarom wordt er voor Google Chrome zo veel geadverteerd?

Je ziet de advertenties voor Chrome, de browser van Google, op dit moment echt overal: bushokjes, billboards, kranten... Waarom?

Toegevoegd na 14 minuten:
Wat is het nut voor Google om een groter marktaandeel m.b.t. webbrowsers te hebben? Hoe wordt daaraan geld verdiend?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Microsoft mag internet explorer niet standaard meer meeleveren in de EU. Dit betekent dat er meer ruimte komt op de markt voor andere browsers. Voor een goed zakenman alle reden om zich goed te promoten.

Privacy is een grote discussie met name als het aankomt op google. zij zijn immers geheel eerlijk dat zij deze gegevens bewaren om zoekresultaten, reclames en diensten optimaal aan te bieden.
Natuurlijk is massa opslag van data altijd een veiligheidsrisico.

Het is bij google al jaren bekend dat wanneer men ingelogd is in zijn/haar gmail, googlegroup enz dat zij gegevens verzamelen om de gebruiker zo goed mogelijk van dienst te zijn. dit gebeurt zo in iedere browser (ie firefox opera)
doordat bijv google weet wat jouw hobby is, krijg je alleen adsense over je hobby
Voor een browser als firefox zijn er add-ons beschikbaar die deze scripts blokkeren.

M$ in tegendeel verwiitigd zijn gebruikers niet dat zij informatie over hen opslaat. Een windows pc zoekt constant verbinding met de microsoft server.. en echt niet alleen om te controleren op updates...

en over macht gesproken? M$ heeft een behoorlijk monopoly... gebouwd op gejatte producten...
nee doe mij dan maar liever google
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat Google heel invloed heeft en rijk is maken ze overal reclame en omdat Google weet dat reclame werkt, dus smijten ze er veel geld tegenaan en om Chrome onder de aandacht te brengen van de poteltiele gebruikers... En dat doen ze om nog meer macht te krijgen om op onze vingers te kijken en meer en meer geld te verdienen... Google moet meer winst maken en daarom maken ze overal die reclame...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor het op de vingers kijken wat google doet. Net als met hun nieuwe telefoon (weet niet meer hoe hij heet, maar concurent van de I-phone), waarmee ze ook weer bijhouden welke sites en dergelijke je bezoekt.
Omdat windows geen eigen browser standaard meer mag leveren en google zijn eigen browser meer bekendheid wil geven om zich naast de bestaande alternatieven te murwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sowieso is Google een meester in aandacht krijgen. Chrome is een browser die uniek is in een aantal opzichten. Ik zelf denk (weet niet of het zo is) dat de browser jouw gehele surfgedrag opslaat en doorstuurt naar Google Chrome, zodat zij jouw surfgedrag kunnen monitoren. Resultaat is dat er meer gerichte advertenties voor jou gegenereerd kunnen worden.

Bij Gmail gebeurt dit ook al. Als je een mail typt over het bakken van een taart. Dan krijg je rechts gelijk een sponsor tabel met links hoe je een taart moet bakken en welke producten dan het beste zijn. Dat wil dus zeggen dat alles wat jij doet met behulp van Google "gelezen" wordt.

Alles draait uiteindelijk om de advertenties, want zo'n 98% van de inkomsten van Google bestaan uit advertenties.

Toegevoegd na 1 minuut:
Toevoeging:

"...jouw gehele surfgedrag opslaat en doorstuurt naar Google Chrome."

Chrome moet je in deze zin weglaten ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk omdat ze genoeg geld hebben, maar ook omdat ze een eigen besturingssysteem (Chrome OS) aan het bouwen zijn.
Ik denk dat ze veel plugins voor Chrome zullen gaan maken die goed zullen werken, maar nog beter zullen gaan werken als je die gebruikt in Chrome OS. Ik heb geen bronnen, maar ik denk dat er zoiets achter deze advertenties schuilt.