Kun je maximale internettijd instellen op je computer?

Ik heb geen kinderen die teveel internetten, maar het is meer voor mezelf. Ik heb nogal de neiging om te lang op het internet te blijven hangen (vaak ook zonder dat ik het doorheb en dan is het zo 2 uur 's nachts) waardoor ik weer te laat naar bed ga. Zomaar afsluiten lukt namelijk ook niet echt, omdat ik dan geen zin heb :P
Het is voor als ik straks weer naar school ga, voor mijn eigen bestwil dus omdat ik weer een beetje een ritme moet krijgen.

Ik kan trouwens niks aan de router veranderen want ik woon op kamers en deel de router met andere mensen.

Toegevoegd na 53 seconden:
En dan bedoel ik dat hij bijvoorbeeld standaard elke dag om half 11 's avonds uit gaat

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
3.6K

Antwoorden (3)

op sommige routes kan je wel op mac adress zaken blokkeren
maar of het op tijd kan
dat ligt aan je router optie wel de moeite waard even te onderzoeken
ook is er wel de optie ouderlijk toezicht
maar goed dat geld nooit voor je hoofd account
bovendien heeft dat waarschijnlijk toch geen zin omdat je zelf weet hoe je dat weer moet omzeilen.
capthavoc
11 jaar geleden
Als je niet bij de router kan, zit er niks anders op dan om je zelf een beetje voor de gek te houden. Je kan Windows wel zo instellen dat ie op een bepaald tijdstip de gehele PC afsluit/uitzet. Je zou dit zelfs kunnen beperken tot alleen het Internet (dan moet je de Browser kiezen om uit te zetten). Hier staat hoe dat moet:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-performance/how-to-schedule-computer-to-shut-down-at-a-certain/800ed207-f630-480d-8c92-dff2313c193b
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De hele computer afsluiten is nog veel beter, haha. ik wistniet dat dat kon. Bedankt!
In Windows 7 zit de functie Ouderlijk Toezicht. Daar kun je het perfect mee instellen. Zelf gebruik ik het om tijdens werktijd niet naar Telegraaf.nl te gaan bijvoorbeeld. :-)

Heb je geen Win7, dan zijn er programmas die hetzelfde doen.

Petje af voor je werk ethos!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ouderlijk toezicht werkt toch alleen op een ander account? heb windows 7, maar heb maar 1 (hoofd)account
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een tweede account is zo bij te maken. Een tijdschakelaar in het stopcontact is ook mogelijk. Wel funest voor je pc op de lange termijn.