Hoe werken broncodes van afbeeldingen?

Ik bedoel dus: kun je daarmee bijvoorbeeld zien waar een foto vandaan komt. Ik heb namelijk een foto en ik wil meer foto's zien van die fotograaf. Kan dat door middel van broncodes? Zo ja, hoe?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Hoeft niet per sé. Alleen als die betreffende site meerdere foto's van die fotograaf heeft, zou het kunnen, maar het kan best zijn dat die codering niet per fotograaf gaat, dat is afhankelijk van de site, dat die ene foto bij de categorie Paarden staat en niet gerangschikt is per fotograaf. Je kan beter de naam van de fotograaf googelen om meer van zijn werk te kunnen zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via de EXIF-data van een afbeelding kun je soms zien wanneer de foto is gemaakt, met welk toestel, wat de instellingen van het toestel waren, en soms ook GPS-coördinaten. Maar daarmee kun je nog niet de fotograaf achterhalen.

Je kunt wel de afbeelding uploaden naar Google Afbeeldingen, waarna Google deze afbeelding op ingternet opzoekt. Mogelijk kom je dan de naam van de fotograaf tegen en kun je zo verder zoeken naar meer afbeeldingen.
bamibal
11 jaar geleden
Je zou kunnen proberen om op de foto met je muis te staan en dan rechtermuisknop aanklikken,hierna zie je onderaan eigenschappen staan,klik deze aan en je krijgt een venstertje te zien waar misschien de bron vandaan komt.