Hoeveel gigabyte dataverkeer ben ik nodig? Ik ga een eigen domeinnaam aanmaken en wil daarbij gelijk een hosting pakket nemen.

Nu wil ik graag weten hoeveel gigabyte ik nodig ben voor dataverkeer en voor email. Bijvoorbeeld 2 gigabyte voor email, hoeveel emailberichten kun je dan ongeveer ontvangen. omdat ik van dit deel geen verstand heb, hoop ik dat iemand mij hier iets wijzer over kan maken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Antwoorden (2)

Zoals je zelf misschien al kunt raden heeft dat veel te maken met het soort emails dat je kunt verwachten.
Kijk eens in je inbox: een tekstemail is meestal hooguit enkele kilobytes groot, maar als je een handvol 14 megapixel foto's verstuurt zijn het al weer vele megabytes.

Maak een schatting van het aantal en soort berichten, selecteer een representatief setje uit je inbox en je kunt een berekening maken.

Zo ook voor het dataverkeer: heb je pagina's met alleen tekst: enkele kilobytes per pagina. Zitten er veel plaatjes in (die kunnen vaak flink verkleind worden!) zijn het al snel weer megabytes. Over filmpjes of animaties zullen we het niet hebben (dan worden het al snel honderden megabytes).
Maar het belangrijkste: hoeveel bezoekers krijgt je site? En hoeveel pagina's gaat elke bezoeker laden? Dat kun je alleen maar zelf inschatten ...

Er gaan 1024 megabytes in een gigabyte.

Advies: Begin klein en hou je verbruik in de gaten. Bijna elke provider vindt het prima als je halverwege je looptijd naar een duurder contract over wilt stappen, andersom is veel lastiger...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je begint met je website heb je waarschijnlijk het kleinste pakket nodig wat er is. Laat je niet gek maken door de vele duurdere pakketten. In heel veel gevallen heb je deze pakketten alleen nodig als je een goedlopende site heb. Waar je wel op moet letten, is of het pakket alles bevat wat je nodig hebt (bijvoorbeeld PHP ondersteuning als je een weblog wilt beginnen).

Als je het niet weet, kan je ook even contact opnemen met de beoogde hostingpartij. Dan heb je meteen een idee of ze een goede service bieden. Succes!