Hoe kan ik mijn IP adres wijzigen??

Ik heb nl problemen met het bezoeken van sommige sites en krijg veel spam. UPC zegt mijn IP niet te kunnen veranderen terwijl ze het zelf hebben over een dynamisch IP. Ik heb ook geprobeerd mijn modem voor enkele uren uit te zetten. Dit zou misschien ook helpen maar helaas..
Wie o wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Het beste antwoord

Meer dan je modem een lange tijd uitzetten kun je eigenlijk niet doen. Wat je wel kunt doen is overstappen naar een andere provider.

Als je een keer een weekend of een paar dagen weg bent moet je gewoon je modem uitzetten. Grote kans dat je dan wel een nieuw ip hebt.

Toegevoegd na 54 seconden:
Btw een andere oplossing als het om te teveel sites gaat:

http://www.google.nl/search?q=anoniem+surfen&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Wellicht ff je computer opschonen. Want spam en beperkt internet komt niet van je provider. Om antwoord te geven op je vraag: Je externe IP adres kan je alleen wijzigen door een andere provider te nemen.

Komt die spam via je mail of terwijl je surft? en als je niet surft? Wellicht een virusje, heb je een anti-virus geinstalleerd? Doe een scan en kijk wat -ie vindt.
FF goed je pc cleanen werkt sowieso!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik de proxy van de provider of gebruik in Firefox de plugin FoxyProxy en maak vele vele andere i.p.adressen voor je PC...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
A. Je IP-adres heeft helemaal niets met spam te maken.
B: Als je moeite hebt om sommige sites te bereiken, dan ligt dat misschien aan je PC, maar veel waarschijnlijker aan UPC, want UPC sucks. Opzeggen en naar een goede provider gaan is het devies.
AWM
14 jaar geleden
hypothetisch gezien,

stap 1:

doe een traceroute naar een willekeurige website
http://www.mediacollege.com/internet/troubleshooter/traceroute.html

pak het ip address dat volgt na het wan ip van jou.(dus geen 192.168......)

download putty en probeer ssh en/of telnet connectie naar het betreffende ipaddress dat volgt op jouw wan ip.

Zoek naar brute force en rainbow password crackers.
verdiep je hierin m.b.t. Cisco routers.

log in op de router/switch

stap2:

typ "#sh ver"

haal uit de gegevens op welke series het gaat.
(waarschijnlijk de 800 series)

verdiep je in de commando's

leer hoe je het "enable password" kan resetten(waarschijnlijk ctrl+break)

verder is het aan jou.
vergeet wr mem niet.
en een reload om de logs te wissen.

Toegevoegd na 14 minuten:
Dit is alleen educatief.
Bepaalde aspecten omtrent anonimiteit ontbreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Hahaha, nou zeg een hack-cursus-eerste-klas.
Maar wel een brug te ver voor 99% van de mensen en routers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is wel effectief en een antwoord dat afwijkt van de rest.
Als 1 iemand hier wat van leert ben ik al tevreden.
AWM
14 jaar geleden
LOL, als je nagaat dat je antwoord hier al verwijderd wordt als je verwijst naar een torrent-site :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anonimiteit: ff via een proxy? ;)
(En dan maar hopen dat 't geen honey pot is.)
Spam heeft nul en generlei met je IP-adres te maken. Zippo, nada, niks, geen barst, geen moer, geen spaan, niemendal, nihil, noppes, nul komma nul, zero.
Een UPC-medewerker die je niet weet te vertellen dat een IP-adres wijzigen niet helpt, is in elk geval op technisch gebied een totale onbenul.

Spam wordt verstuurd (niet de jouwe, maar je PC kan er wel deel van uitmaken) door netwerken van besmette Windows-PC's die alsmaar spam versturen. (Een Windows-PC zonder virusscanner en firewall is extreem onverstandig.)
Je PC hoeft ook niet besmet (geweest) te zijn, maar als je een kennis een mailtje hebt gestuurd, en die heeft een virus op z'n PC, dan kan je al 't haasje zijn. Want zo'n virus stuurt alle gevonden emailadressen op die PC naar een spamcrimineel.
(Dat is trouwens zeer complexe materie - ze doen werkelijk van alles om de identiteit van de criminelen te verhullen.)

Verder kan je tijdelijke mailadressen gebruiken als je je voor een website wilt registeren waar je niet van plan bent vaker te komen, of je plukt een username+gebruikersnaam van www.bugmenot.com.

Verder schijnt Google Gmail een goed spamfilter te hebben. Dus als je een Gmail account neemt, krijg je waarschijnlijk veel minder spam. Het mailaccount gebruiken die je provider hebt gekregen is trouwens sowieso nooit verstandig - want als je overstapt naar een andere provider... Tja, dan zit je. (Verder heb ik persoonlijk een hekel aan hotmail/live mail, dus die zou ik ook niet nemen.)

Verder moet je nooit maar dan ook _nooit_ je emailadres open en bloot op een website zetten of in een bestand op internet die iedereen kan uitlezen. Gegarandeerd dat je dan spam krijgt. Er bestaan nl. programmaatjes die niks anders doen dan continue internet afstruinen naar emailadressen.
Stel je wilt je mailadres toch kenbaar maken via een website: doe dat dan door de ene helft in tekst te zetten en de andere helft in een plaatje. Laat mensen die contact met je op willen nemen maar even een mailadres intikken, hoor...

Verder is een emailadres zoals [zie plaatje] zo voor de hand liggend... Die krijgt automatisch spam: spamsoftware combineert alle gebruikelijke namen met alle gebruikelijke domeinen ('microsoft.com' is een domein in 't bovenstaande voorbeeld) en stuurt ze allemaal spam, of die mailadressen nu bestaan of niet.
Zet dus ongebruikelijke lettercombinaties in je mailadres als je een mailadres bij bijv. Gmail aanvraagt.

Haha, ik kan d'r wel een boek over schrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord van mmm is een schot in de juiste richting.

Spam heeft niks te maken met je IP adres.
Ook het bezoeken van sites heeft niks met je IP adres te maken.

SPAM
Het juiste antwoord is dat je computer een virus heeft opgelopen of spyware. Deze zend jouw gegevens door naar de spambedrijven.

Het niet bezoeken van websites komt door je eigen instellingen van bijv. je firewall, windows systeem, web browser.

Mijn advies.
Backup je persoonlijke gegevens z.s.m
Installeer windows opnieuw (schoon)

En je zult zien dat je van al je problemen af bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een schot in de juiste richting? wat moet er nog meer gezegd worden lijkt mij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Het juiste antwoord is dat je computer een virus heeft opgelopen of spyware"
Dat hoeft helemaal niet 't geval te zijn. True. veel virussen doorzoeken PC's naar mailadressen. Maar als je veel emailcontacten hebt met andere mensen, dan is de kans groter dat een van díe PC's besmet is en dat een virus dáár je emailadres gevonden heeft.
Ha, die conny....
Dat jij problemen hebt met het bezoeken van sommige sites kan wel degelijk met je ip-adres te maken hebben.
Sommige websites blokkeren ip-adressen die
afkomstig zijn van bepaalde providers. Als een provider een slechte naam heeft (bijvoorbeeld omdat er bovengemiddeld veel hack-aanvallen vanaf UPC komen) dan komt UPC op de zwarte lijst die ingesteld kan worden op de router van de website of hostingprovider.

Het heeft geen zin om een nieuw ip-adres bij UPC aan te vragen. UPC heeft net als alle andere providers 'blokken' ip-adressen die ze mogen gebruiken. 'blokken' zijn een soort
bundels die providers hebben toegewezen van IANA. IANA beheerd deze bundels. Stel jij zou een ander dynamisch ip adres krijgen van UPC. UPC kan niet zomaar elk adres
nemen wat ze maar kunnen bedenken. Ze zijn verplicht om een adres te kiezen uit een van hun 'blokken'
die zij geleasd hebben van IANA. Of het nu een dynamisch of statisch ip-adres is, UPC is verplicht om een ip-adres toe te wijzen uit een van hun gereserveerde blokken.

Mogelijke oplossingen
*Gebruik een proxy. Een proxy die ingesteld staat in je webbrowser fopt de website. Die kan dan niet
zien dat het ip-adres van jou afkomstig is van UPC. Het grote nadeel is dat veel gratis proxy's tergend
traag zijn. Betaalde proxy's zijn sneller, maar ze kosten een lieve duit.
*Overweeg een andere provider.

Spam
Dat jij erg veel spam krijgt kan verschillende oorzaken hebben. Soms zelfs meerdere oorzaken.
Een belangrijk oorzaak is je een voorspelbaar e-mail adres hebt. Spammers zijn slim en zij sturen
volautomatisch berichten naar voorspelbare e-mail adressen. janjanssen-at-upc.nl is zo'n voorspelbaar
e-mail adres. Maar ook jjanssen-at-upc.nl is dat.
Een andere oorzaak is de effectiviteit van de spamfilter van UPC.

Mogelijke oplossingen
*Archiveer je bestaande mailbox en maak een nieuwe e-mail account aan met een moeilijk te raden adres
(zoals j.janssen4-at-upc.nl)
*Overweeg een andere provider (sommige providers worden zwaarder gespammed dan andere)
*Schaf goede anti-spam software aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
UPC kan je ipadres wel resetten. Maar de standaard helpdesk mag dit niet doen. Je hebt enkele opties die je kunt overwegen:

1. Neem contact op met UPC en zeg dat je de helft van alle websites niet kunt bezoeken. Neem geen genoegen met de 1e lijns medewerker die zegt dat dit niet kan. Laat ze een ticket aan maken voor de technische dienst.

2. Ga surfen via een Proxy. Je kunt hiermee anoniem op internet browsen. Enkele goede proxy's zijn:
http://www.proxify.com
http://www.internet-anoniem.nl

3. Als dit je probleem niet oplost is de laatste mogelijkheid om over te stappen naar een andere internet aanbieder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens naar onderstaand linkje. Naar het schijnt werkt dit goed.