Waarom haalt Bayfiles bestanden op aanvraag van copyrighthouders offline terwijl The Pirate Bay dat nooit doet?

Bayfiles hoort bij The Pirate Bay (athans dat neem ik aan) aangezien er een link op de site van The Pirate Bay staat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Bayfiles hoort niet echt bij de the pirate bay, maar 2 van de makers van the pirate bay hebben bayfiles gecreëerd, en aan het begin hebben de makers gezegd dat deze website alle copyright rechten zal respecteren.
Daarom halen zij bestanden weg als dat nodig.

Het is dus ook eigenlijk niet toegestaan voor gebruikers om copyright schendende bestanden up te loaden op de site!

Het zijn overigens gebruikers die ze uploaden, dus ook de gebruiker zelf kan het er afhalen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zijn overigens gebruikers die ze uploaden, dus ook de gebruiker zelf kan het er afhalen! Sommeert Stichting B.RE.IN-LOOS hier ook welleens gebruikers toe?

Andere antwoorden (2)

Mischien om toch wat goeds te doen. Piratebay strijd voor een vrije .... naam even kwijt. Dus die zullen dat zeker niet doen. Zeker al naar al die boetes. Ze gaan altijd verder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier te lezen willen ze deze dienst wel legaal maken:
http://webwereld.nl/nieuws/107761/pirate-bay-oprichters-starten-cyberlocker-bayfiles--.html
Toch blijf ik het vreemd vinden, The Pirate Bay doet dit niet.
Ik vraag me dan ook af of copyrighthouders wel geloven of hun claims aan Bayfiles serieus worden genomen.
Het is bovendien ook prima mogelijk dit ook bij The Pirate Bay dit in te voeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Copyrighthouders hoeven niks te geloven, als er geen gehoor wordt gegeven aan de sommatie zullen ze tot actie overgaan. De piratebay heeft gewoonweg een andere functie en een andere doelsteling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarnaast hebben de bayfiles en tpb niks met elkaar te maken. Dat de oprichters overeenkomen zegt niks, jij kan morgen ook een slager- en een bakkerszaak opzetten met twee hele verschillende uitgangspunten; bakkerij met het goedkoopste brood en oud brood voor dump prijzen verkopen, slagerij met kwalitatief hoog vlees voor hoge prijzen. Mensen kunnen dan toch ook niet gaan verwachten dat je bij de slagerij ook het vlees voor dumpprijzen aan gaat bieden?
Het is slechts een kwestie van of je bang bent voor juridische repercussies of niet. The Pirate Bay is nooit bang geweest voor de repercussies. Kwestie van inschatting en risico.