Kunnen alle internetproviders de internetsnelheid ophogen omdat de verbindingen in Nederland zo ver gevorderd zijn ?

Dit doet bijvoorbeeld UPC al.
Kan dit voor de rest ook ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Op dit moment kun je met kabel hogere snelheden bereiken dan met ADSL. Maar let op, snelheid zegt niet alles. De verbindingen bij de kabelproviders zijn gigantisch overboekt, dus zakken in op spitsuren, en die klieren doen aan traffic shaping (ga ik nu niet uitleggen, iets voor een nieuwe vraag)
Men is bezig met snellere ADSL varianten, ze kunnen al verbindingen tot 100 Mb.s realiseren, maar dat is erg afhankelijk van de afstand tot de centrale. Bovendien levert niemand dat nog.
Fibre to the home heeft de toekomst, en wordt al aangelegd in een aantal wijken in Nederland.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt heel erg bedankt voor je antwoord.
Het kan dus wel verbeterd worden. Ik weet dat het met glasvezel kan (heb ik zelf ook 100mb glasvezel Provider: OnsBrabantNet).

Andere antwoorden (1)

Nee,

Je blijft altijd zitten met de maximale snelheid van de verbinding.
UPC gebruikt de kabel, hierdoor kan het sneller zijn dan ADSL.

Maar glasvezel is de toekomst omdat die geen last heeft van overspraak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is overspraak?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Overspraak