Is er iets van een programma ofzo waarmee je je standaard gateway te weten kan komen?

Ik wil mijn standaard gateway te weten komen, maar ik weet niet hoe want cmd geeft iets anders. Hij geeft 10.0.0.1 terwijl mijn IPv4 adres 192.168.178.1 is. Ik heb internet met draad. Weet iemand of er een programma is waarmee je het kan zien, of komt het doordat ik met draad heb? Of is er iets mis met cmd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

nadat je cmd heb ingevoerd
vul je ipconfig in in dat zwarte veldje

10.0.0.1 kan best kloppen hoor
dat heeft eigenlijk niet meteen iets te maken met je ip adres

Als met ipconfig daar ook komt te staan dat 10.x.x.x je standaardgateway is klopt dat wel
capthavoc
11 jaar geleden
10.0.0.1 betekent grofweg je localhost, oftewel je lokale adres. De standaard gateway is het adres die als basis ligt om verbinding naar je router/modem te maken. Dit is vaak ergens in de regio 192.168.x.x al zijn er genoeg uitzonderingen natuurlijk.

Om het adres te achterhalen kun je eens kijken naar /ipconfig all
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Werkt niet :(
Meest makkelijke, en nog gratis ook, ga naar Start, uitvoeren, en type CMD (enter).
Er verschijnt een DOS box, daar type je in "IPCONFIG".
Daar verschijnt een overzicht van je netwerkaart.
Kijk bij Standaardgateway, het ipnummer daar achter is de gateway van je modem / router.