k wil voor op mn website een gif afbeelding maken..alleen wil ik de achtergrond transparant (<niet gwn wit) maken, wie helpt me???

een voorbeeld: http://i46.tinypic.com/34nk2lt.gif deze kan je overal met behulp van html neerzetten zonder achtergrond...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1K

Het beste antwoord

Om zulke gifs te maken, kun je het beste een programma gebruiken dat direct al in staat is om transparante "kleuren" op te slaan in de afbeelding.

Als je zo'n programma niet hebt, kun je op een willekeurige andere manier een gif maken. Geef het deel dat transparant moet worden een aparte kleur, en sla de gif op.

Download en installeer IrfanView. Dat is een gratis programma dat je onbeperkt mag installeren en gebruiken.

Open je afbeelding in IrfanView, kies voor Opslaan Als, sla hem op als een nieuw gif-bestand, en vink aan dat je wilt aangeven welke kleur transparant moet worden. Klik daarna op de kleur die je vooraf had gemaakt.

IrfanView slaat nu een gif-plaatje op, waarbij het aangegeven gedeelte transparant is - precies zoals je wilt.
Cryofiel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hartelijk bedankt...jou antwoord heb ik als beste uitgekozen en terecht!

Andere antwoorden (1)

Als je basis gif een egale achtergrond kleur heeft helemaal wit/zwart of wat dan ook kun je deze online omzetten naar transparant op de website http://www.iaza.com/
kies de optie transparant en kies de kleur van de achtergrond. je kan de gif dan met transparante kleur downloaden