Waarschijnlijk account gehackt (MSN) nu kan niemand meer op hetzelfde netwerk normaal op hotmail?

1 account van een familie lid was ineens geblokkeerd, we dachten doordat er een hacker actief was op dit account.
maar nu kan niemand meer normaal op zijn hotmail, we kunnen nog wel gewoon inloggen maar dan blijft wanneer we ingelogd zijn het "stukje" waar MSN staat laden.
Ook kunnen we nergens op klikken (geen reactie)

Overigens is het wel mogelijk om met onze accounts op andere netwerken te fungeren.

Is het mogelijk dat ons IP-adres is geblockt door windows hotmail? doordat één account waarschijnlijk spam heeft verstuurd?

Is het dan slim om een IP-refresh te doen/mogelijk?

Harstikke bedankt alvast!

Toegevoegd na 1 minuut:
wat is het slimst om in dit geval te doen?

Toegevoegd na 5 minuten:
heb net een IP refresh gedan, maar IP adres blijft precies hetzelfde

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Antwoorden (2)

Ik kon vanaf vrijdagavond niet meer in mijn account op Hotmail komen. Zag wel wat er aan e-mails daar binnen kwam maar kon nergens meer op klikken, ook niet op mails die ik al eerder had ontvangen. Hoorde van een Franse vriend dat er wat met Hotmail loos was.

Gisteravond heb ik Ad-Aware de hele pc laten scannen en hij vond 2 Trojaanse paarden. Een heeft hij verwijderd, de andere zit in quarantaine. Sindsdien doet Hotmail het weer. Gooi er dus een virusscanner tegenaan.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, dank voor uw antwoord, ik zal even kijken of dat inderdaad zal werken. We hebben nu avira erop staan, en die zou niks gevonden hebben.
zondag
12 jaar geleden
Hier heb je de link van Ad-Aware van Lavasoft. Hij is gratis. (Er is ook een uitgebreidere versie maar die moet je kopen). Ik vind het echt een fijne virusscanner. Was me aangeraden door een verkoper bij Paradigit. Het kan makkelijk dat Avira niks vond want de ene virusscanner ziet weer andere dingen dan de andere. Succes ermee. http://www.lavasoft.com/products/ad_aware_free.php
Je geeft aan dat je op andere netwerken wel gebruik kunt maken van je Hotmail. Maar wat bedoel je precies met deze andere netwerken? Zijn dit dan ook andere computers? Wanneer je wel gebruik kunt maken van Hotmail op andere computers, dan is het probleem te vinden op de betreffende computer waar je dit probleem mee ervaart.

Om een beter beeld te kunnen vormen is het ook goed om te weten welke Browser en Windows versie gebruikt wordt.

Het is aan te raden om je computer te scannen op Malware met een geupdate antivirus scanner. Je kunt eventueel de Online Safety scanner van Microsoft gebruiken:
http://www.microsoft.com/security/scanner/nl-nl/default.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat om een windows 7 computer, En ik kan niet met deze computer even op een ander netwerk, maar ik kan wel op andere netwerken (dus ook andere computer) inloggen. Ben nu bezig met Uw scanner aan het installeren