Kan ik mijn naam als domeinnaam opeisen van iemand die hem geregistreerd heeft?

Stel je voor iemand registreert een domein op mijn naam terwijl hij niet zo heet. Heb ik dan het recht om dit domein te krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Antwoorden (1)

Nee, dat kan niet.

Misschien kan je de domeinnaam overkopen.

Vergelijk:
Een vriend van mij mocht zijn garage niet noemen naar zijn achternaam, omdat er al een garage met dezelfde naam in de stad was.

Er zijn slimme en rijke mensen geweest die hebben allerlei domeinnamen laten registreren om ze te kunnen doorverkopen en er rijk van te worden.

De juridische status van een domeinnaam kan een ingewikkelde toestand zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar ook om te voorkomen dat andere mensen aan de haal gaan met die domeinnaam. Je zag ook zoiets toentertijd toen bij de oranjes de prinsesjes geboren waren. Dergelijke namen worden zo snel mogelijk "bezet", niet alleen van royals, maar ook vanwege andere redenen (wat op hetzelfde neerkomt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn situaties waarin het wel mag en kan, namelijk als het gaat om een publieke persoon.