Je huurt noch koopt een domeinnaam. Je koopt een 'licentie' voor een bepaalde tijd. Daarvoor wordt de domeinnaam op jouw naam geregistreerd. Als deze verloopt heb jij als houder het recht om deze te verlengen. Doe je dat niet, dan komt de naam weer vrij.

Omdat je nooit 'eigenaar' wordt van een domeinnaam zoals je dat bent met producten die je koopt in de winkel, kan een register de licentie intrekken als je je niet aan de regels houdt (let op, register is niet de site waar je je domeinnaam 'koopt'). Denk aan illegale doeleinden, porno, .mobi sites zijn verplicht een mobiel toegankelijke versie te hebben, etc.
Gelukkig nemen ze dat niet zo nauw en moet er altijd eerst contact opgenomen worden zodat jij als houder de kwestie op kan lossen.

Kortom: zolang je niks geks doet, is de domeinnaam voor jou.

Als je meer informatie wilt zou je even het TLD (.nl, .com, .net, .xxx) moeten laten weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is perfect mogelijk,hier een voorbeeld:

Wenst u een domeinnaam te kopen? Easyhost helpt u verder bij de juiste keuze om een domeinnaam te kopen.

http://www.easyhost.be/nl/domeinnaam/domeinnaam-kopen/
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
€ 17,96 / jaar Na en jaar verloopt het weer, dus echt kopen is het niet. En ik denk dat dat is wat de vragensteller bedoelt.
Het is denk toch het verstandigst om een domein naam gewoon te ''huren''. Stel je zou het kunnen kopen zou het ten eerste een vermogen kosten! Je kan vrij goedkope domeinnamen kopen! Eigenlijk ''huur'' je een domein naam nooit! je koopt het voor een bepaalde tijd! Maar voor 5 euro per jaar kan je makkelijk een domeinnaam krijgen! Stel je koopt het voor 10 jaar, dan ben je toch pas 50 euro kwijt!