Raakt youtube nooit vol ?

Kan de beschikbare ruimte voor filmpjes niet vol raken op youtube ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.6K

Antwoorden (7)

De bestanden (filmpjes) die je upload die worden door youtube digitaal opgeslagen. Het internet kan nooi vol raken.
Jouw computer kan de site youtube ook gewoon goed en snel laden omdat ze die bestanden allemaal op een apparte pagina hebben gezet waardoor er elke keer maar een bestand wordt geopend (het filmpje afspelen)

Als je nog vragen hebt zet het dan bij de reacties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima uitgelegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat hij bedoelt in de manier van schijfruimte, als er per dag meer dan duizenden mensen filmpjes uploaden(elk 50 mb) dat is dan zeker meer dan 5000 GB per dag, dus ik denk dat hij het meer op die manier bedoelt, en ja ik maak mij daar ook wel zorgen over. er komt een tijd dat het allemaal teveel wordt om te betalen, zelfs voor een bedrijf als youtube.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klopt niet, ongeacht de "ruimte die het gehele internet heeft" kan youtube gewoonweg vol raken als ze stoppen ruimte bij te kopen. Dat geldt ook voor het internet als geheel, als men stopt met uitbreiden van ruimte maar niet stopt met het vullen van ruimte zal het gewoonweg vol raken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het inderdaad over de schijfruimte. Uiteindelijk zullen er gebouwen moeten komen met miljoenen hardeschijfen toch ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tja, eens zit het vol he.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@dtp1
Nee ook dat is een foute aanname, alleen als er geen HDD ruimte meer aangeschaft zal worden zal het vol raken. Zo moeilijk is het toch niet.
Jaspro101
12 jaar geleden
Niet elke filmpje staat op een aparte pagina, Youtube heeft gewoon 1 pagina die gestuurd word door variabelen en daardoor word het filmpje erin geladen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het ook niet zo dat de filmpjes die niet bekeken worden na een tijd verwijderd worden? weet niet, mijn uploads heb ik zelf al een keer verwijderd :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg toch ook niet dat dat nu aan de orde is, maar dit is wel de belangrijkste voorwaarde waaraan voldaan moet worden. Als je met termen als nooit gaat gooien moet je daar wel over na gaan denken. Je kan gewoonweg niet zeggen: "Youtube kan nooit vol raken". Als dat waarheid is kunnen de mensen die daar verantwoordelijk voor zijn mooi met hun armen over elkaar gaan zitten, immers YT raakt nooit vol!
Nee youtube raakt nooit vol. Er kunnen altijd nieuwe servers toegevoegd worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je snapt hoop ik dat je antwoord logisch gezien niet klopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dit klopt in het geheel niet. Hij geeft een statement af "Nee youtube raakt nooit vol."
Daarna een mogelijkheid: Er kunnen altijd nieuwe servers toegevoegd worden. Als die mogelijkheid niet de waarheid is dan is zijn statement ook gelijk onjuist. Makkelijker gezegd als ze stoppen met het toevoegen van nieuwe servers raakt Youtube vol. Het antwoord moet dus zijn: Ja youtube kan vol raken, maar zolang er nieuwe servers bij worden geplaatst is er niks aan de hand. Er is natuurlijk altijd een reële kans dat een bedrijf geen investeringsmogelijkheden meer heeft.
Youtube kan gewoon vol raken, echter zal men als men de site interessant wil houden altijd weer ruimte hardeschijfruimte bijkopen.

Toegevoegd na 17 seconden:
-ruimte

Toegevoegd na 5 minuten:
Leg even uit wat er niet klopt als je mint.

Toegevoegd na 17 minuten:
http://www.geek.com/articles/news/youtube-growing-at-20-hours-of-new-video-content-per-minute-20090522/

Per dag (2009) kwam er 21TB bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De servers van YouTube kunnen vol raken.
Maar omdat YouTube nu overgenomen is door Google..
Zal dit niet gebeuren, ze kunnen zo nieuwere servers en harde schijven bijkopen. Waarom zou Google nooit vol raken aan zijn opgeslagen informatie op het web?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wist je dat?

1. Elke minuut worden op de website YouTube zestig uur video geüpload. Dat materiaal komt overeen met meer dan 300.000 bioscoopfilms per week.

2. Die content zou bovendien 3.600 televisiestations toelaten om het hele jaar door continu, zonder ook maar één onderbreking, operationeel te zijn.

3. Elke dag worden op YouTube gemiddeld 4 miljard filmpjes bekeken. Dat zijn er 1.000 miljard per jaar, een stijging met 25 procent op acht maanden tijd.

4. YouTube heeft 800 miljoen geregistreerde gebruikers. Dat zijn er even veel als Facebook leden heeft.

5. Samen kijken ze 3 miljard uur video per maand. Dat zijn samen 340.000 jaar.

6. Het populairste YouTubekanaal is dat van RayWilliamsJohnson, een student rechten die commentaar geeft op andere op YouTube geposte video’s. Hij heeft 5.233.190 abonnees. In totaal werden zijn filmpjes 1.568.926.643 keer bekeken. Ter vergelijking: het YouTubekanaal van nieuwszender CNN heeft 54.258 abonnees, het Disney-kanaal 141.127.

7. Steeds meer mensen bekijken YouTube vanop hun smartphone. Waren er dat begin 2011 nog 200 miljoen per dag, dan was dat cijfer eind vorig jaar alweer verdubbeld.

8. De meest bekeken video aller tijden is er een van het Canadese tieneridool Justin Bieber. Het filmpje nadert de kaap van de 700 miljoen views. De rest van de top 10 staat hier.

9. Een aantal mensen verdient grof geld aan YouTube: Charlie bit my finger is een 56 seconden durende videofilm op YouTube die sinds 2007 niet minder dan 390 miljoen maal is bekeken. De Brit Howard Davies-Carr filmde zijn beide kinderen en postte de film op het videoplatform opdat de peter van het duo, die in de Amerikaanse staat Colorado woont, hem zou kunnen bekijken. Omdat het filmpje advertenties aanbiedt heeft Davies-Carr er ondertussen al 110.000 Britse pond aan verdiend. Hij biedt nu ook Charlie bit me-producten aan.

10. Anderen werden veeleer bij toeval beroemd, maar ook zij wisten in de meeste gevallen grof geld te verdienen. De 18-jarige Gary Brolsma gaf voor zijn webcam een expressionistische versie van de Moldavische popsong Dragostea dit teiten beste. Grolsma trad daarna op in verschillende commercials, muziekvideo's en tv-shows, waaronder South Park. Hij nam ook een cd op

--Niet geheel een antwoord maar wel leuk om te weten.--
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beschikbare ruimte groeit continue. En wel keihard.
Er wordt namelijk continue schijfruimte bijgeplaatst.

Een vergelijkbare vraag zou zijn: 'Raakt de benzinetank van je auto nooit leeg?'
Als ie bijna leeg is, gooi je er toch ook weer wat bij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het raakt wel vol, maar gewoon servers erbij plaatsen, om het tekort weer aan te vullen. Als jij je trofeekast vol hebt staan koop zet je er ook een nieuwe naast.

Een leuk weetje:

Het dataverkeer van YouTube is net zo groot als dat het hele internet in 2000