Laptop met netwerkkaart voor draadloos internet aanpassen, dat hij draadloos functioneert binnen je eigen niet draadloze thuisnetwerk?

Via mijn provider (Ziggo), kan ik met 2 computers ( niet draadloos en zonder router) op internet (thuisnetwerkje). Nu heb ik een laptop gekregen met een netwerkkaart voor draadloos netwerk en ik zou ook op deze laptop thuis willen kunnen internetten, ik betaal immers een internet abonnement.Hoe kan ik het systeem zo aanpassen dat ik op mijn laptop thuis internet kan krijgen? Vast een stomme vraag, maar ja, op dìt gebied ben ik een leek..;-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Hoe zit je thuis met 2 computers zonder router met het internet verbonden? Heb je op 1 PC de internetverbinding vrijgegeven (geshared) voor de andere PC? Zit die 2e PC met een crosscable met de eerste PC verbonden? Dan wordt het hoog tijd voor een (W)LAN router waarop al je PC's en laptops direkt het internet op kunnen.

De (W)LAN router maakt dan verbinding met het internet en de clients (overige PC's en latops) krijgen van de router een IP-adres (DHCP) en kunnen allemaal tegelijk het internet op. Ook hoeft er geen PC altijd aan te blijven (als in het bovenstaande beschreven).

Met een WLAN-router kun je dat ook nog een draadloos. Zonder WLAN-router (dus alleen een LAN-router) kun je dat alleen via een netwerkkabel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb inderdaad op 1PC de internet verbinding geshared voor de andere PC en de twee PC's zitten met elkaar verbonden met een crosscable. Stel dat ik een W(LAN) router aanschaf, dan zeg je dat ik met alle PC's en laptops internet op kan ( draadloos); moeten er dan in mijn twee vaste PC's geen speciale (draadloze) netwerkkaarten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Die vaste PC's zou ik gewoon elk via een kabel met de router laten en er geen extra WLAN kaarten in zetten.

Andere antwoorden (1)

Een router met wifi via een kabel met je modem verbinden, je laptop zal vervolgens het wifi contact vinden en vragen om de code.