Er zijn al aardig wat bekende mensen met een Verified Account. Een Verified Account is een account welke gecontroleerd zodat je zeker weet dat je juiste persoon voor je hebt. Niet voor iedereen is zo iets dergelijks interessant, maar voor bekende personen of bedrijven kan het een uitkomst zijn. Er zijn genoeg personen die het leuk vinden om een nep account aan te maken en net alsof te doen dat ze een belangrijk persoon zijn. Het staat iedereen vrij om een Verified Account aan te vragen, maar niet iedereen zal deze status krijgen. Twitter zal naar aanleiding van de gegevens bepalen of je deze status verdient.

Wanneer je een Verified Account wilt dan kan je het formulier invullen. De snelste manier om de status te krijgen is om op een website een link te zetten. Bijvoorbeeld een krant met links naar de Twitter accounts van de journalisten. Bedrijven hebben nog niet de mogelijkheid om een Verified Account te krijgen, maar dit zal mogelijk in de toekomst veranderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij doen ze dat niet. Een tijdje geleden had ik op TV gezien hoe er een vals Twitter account was gemaakt van een BN-er die pas na een halfjaar verwijderd werd door Twitter.