Waarom melding 'config kan IP adres niet vinden'? Dit bij Experia-box en Icidu netwerkadaptor. Deze melding krijg ik af en toe, vooral bij opstarten.

Let wel: Meestal is verbinding snel, soms wel 5 dagen achter elkaar. Maar het gebeurt ook dat bijvoorbeeld om de dag ik die melding krijg.
KPN zegt dat de oorzaak zit in de 'vreemde' adaptors. Ik heb die van KPN zelf gebruikt, maar deze zijn bijzonder traag en doen het soms helemaal niet.
Daarnaast zegt KPN dat mijn modem te ver van het ingangspunt van KPN staat. Maar waarom heb ik - als mijn PC het internet wel oppakt via die Icidu adaptors - wel een snelle en makkelijke verbinding? (Ik hoef namelijk geen kabel door mijn huis te trekken.)

Graag jullie reactie. Mijn dank zal groot zijn.

René

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

ik heb hetzelfde opgelost door er toch maar een router tussen te zetten.linksys E1000.niet duur.op je usb schijfje ga je eerst WPS downloaden,dan je router install.je haalt de stekker uit de kpn box.sluit de router aan met de blauwe kabel in de gele ingang,en op je kpn box.je zet dan de router en de kpn box aan,WPS aanklikken dan druk je 2 sec op het knopje op je usb stick en 2 sec op het middelste knopje van de router.en het werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Graddy,
Ik heb hier toevallig een linksys router liggen, 2.4ghz, zal iets ander type zijn. Heb ik pl.m 3 jaar geleden gekocht.
Maar stond jouw experiabox ook niet meteen aan de KPN ingang? Die van mij zit door de telefoonkabel, ik schat, wel 15 meter ervandaan. Zal het dan werken? En ik het het hier niet over een draadloze verbinding, maar een semi-bekabelde verbinding dmv 'netwerkadaptors'.