als mijn PC verbinding maakt met WiFi geeft ie aan dat ik geen Internettoegang heb. de modem resetten helpt maar voor 10 minuten. (?)

er staat een geel driehoekjes rechtsonder in het scherm. meerde apparaten kunnen geen verbinding maken, het ligt dus niet aan de PC. ik heb ook al contact opgenomen met de provider, die hebben het modem gereset, ook dit hielp maar voor een paar minuten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en als je rechtermuisknop doet en op probleem oplossen drukt? wat komt daar uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, de probleemoplosser van win 7 (neem aan dat je die hebt) werkt vaak heel goed bij verbinding maken met internet, als er net een instelling verkeerd staat word dat automatisch gecorrigeerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"We moeten eerst eens uitvinden wat er precies mist aan je verbinding op het moment dat dat driehoekje komt.
Open een commando venster (start / cmd) en type:
ipconfig /all
Copy paste die informatie hier, dan helpen we je graag verder"

Antwoorden (3)

Heb je al eens met mensen in je buurt gesproken,
De laatste tijd, zijn de internet verbindingen veel langzamer (of soms doen ze het uren niet)
Ik heb het zelf ook meegemaakt.
Ik zou eerst met mensen uit de buurt praten, duurt het langer dan een dag, zou ik contact opnemen bij de maatschappij waar je zit (qua internet)

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit probleem doet zich vaak voor bij kabel. Vaak in combinatie modem/router. Mocht dit je situatie zijn. Trek de elektriciteit snoer uit het modem en uit je router. Wacht enige tijd, zeker 2 minuten en zet dan het modem weer aan de stroom. Als deze volledig is opgestart en alle lampjes branden weer, doe dan hetzelfde bij de router . Dit is vaak effectief. veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een veel voorkomend en initieel lastig teanaliseren probleem, je hebt geluk: ik zie dit vaker.
Het probleem zit m in de verschillende snelheden die de verbonden apparaten met jouw WiFi router willen communiceren.
Probeer dit: zet al je WiFi apparaten uit, op 1 (je laptop bv) na. Je zult prima kunnen werken.
Hoe groter het verschil tussen de snelste en de langzaamste ( Wii, telefoon, fotolijstjes) en de snelste ( nieuwe laptop) hoe vaker zal dit gebeuren.
In 'vaktermen': jouw WiFi router ondersteunt b g en n WiFi maar met 1 enkele radio. De omschakeling gaat mis. Je zult op je laptop wel uitgaand maar geen inkomende verkeer zien als je je default gateway pingt.
Er zijn meerdere oplossingen: de router op b of g vast zetten. Een 2de single radio WiFi router kopen en die alleen op n te zetten. Of een goede dual radio WiFi router te kopen.
Succes.