Ik heb een Nintendo nieuws website. Ik ben uit Joomla gegroeid. Wat is een betere CMS?

Mijn eisen zijn: Een gamedatabase waarbij ik content makkelijk toe kan voegen (dus nieuwe games), een integratie voor phpbb of vBulletin , een reactiesysteem. Zoiets als www.n1ntendo.nl of www.ninyou.nl.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Uit Joomla groeien is heel knap. Dit CMS wordt wereldwijd gebruikt door de grootste organisaties (Mcdonalds, Burgerking, Porsche, Vodafone etc). Maar de volgende zijn ook goed mogelijk:

- Drupal, de website van BFBC2 is hier bv mee gemaakt dacht ik.
- Wordpress, meer gericht op Blog berichten. Hangt dus af van je website of dat een goed idee is.
- Eigen CMS systeem, programmeer het zelf, je kunt alles toevoegen wat je wilt. Nadeel: veel tijd (en dus ook geld???)

Ik zou je aanraden om een aantal CMS te gaan vergelijken. Zie bv http://www.vaneldijk.nl/artikelen/joomla-vs-drupal-vs-wordpress of doe een Google zoekopdracht.

Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
In Drupal en Wordpress heb je dus ook plugins om phpbb/vBulletin/reactiesysteem in te zetten.

Nogmaals, waarom geen Joomla? Er is geen betere CMS behalve als je m zelf ontwikkelt;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je website vormgeven kan op de volgende manieren, beschreven op http://www.opensourceuniverse.com/joomla/3-ways-to-create-templates-for-joomla-websites-148.html.
- Huur iemand in
- Installeer een template van internet, er zijn er tienduizenden.
- Maak m zelf. Als je zelf kennis hebt van HTML/CSS en wat PHP kun je ontzettend ver komen. Alles wat je wilt kan je ermee maken. Afhankelijk of je wilt betalen of niet kun je bijvoorbeeld Dreamweaver gebruiken (http://joomlatp.com/joomla-template-Tutorials/how-to-create-joomla-template-with-dreamweaver.html). Enige nadeel: stel dat je upgrade van Joomla 1.7 naar 2.1 of iets dergelijks veranderen er ook modules in Joomla. Dus stel dat in een template 1.7 wordt verwezen naar position-1 kan dit bij een update naar 2.1 hernoemd zijn naar left-position. Ik noem maar wat. Dus daarom moet je niet zomaar upgraden want dan kun je je hele template om zeep helpen. Daarom is het maken van een eigen CMS ook een goed idee. Dan heb je daar geen problemen mee. Enige is dus dat het veel tijd kost. Ik ben momenteel bezig met een eigen game, die heb ik vanaf een blanco pagina gemaakt en ondanks dat het veel tijd kost kan ik nu alles aanpassen. Ik hoef me nergens in te verdiepen, ik heb immers zelf alle code geschreven en kan in no-time een update uitvoeren. Snap je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Programmeren... PHP, CSS, HTML en JavaScript. Daarmee maak je een eigen CMS.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rickje> designen is niet beperkt in Joomla. Alleen zul je zelf je templates moeten maken. Joomla ondersteunt vervolgens elk ontwerp dat je wilt gebruiken. Als Joomla hierin niet uitgebreid voor je is zul je geen enkel CMS vinden wat wel aan je eisen voldoet. Simpel weg, een CMS helpt je met je content management, als je hele specifieke eisen hebt zul je daar zelf wat voor moeten ontwikkelen. Kun je dat niet blijf je tegen de grenzen van welk CMS dan ook aanlopen.