Mijn internet doet vreemd, hoe los ik dit probleem op?

Wanneer ik op een link klik opent Google Chrome een andere pagina, altijd een app van facebook. Ook als ik gewoon ergens mee bezig ben wordt er zomaar zo'n site geopend. Als ik probeer de geschiedenis te verwijderen sluit hij Google Chrome af. Via Ccleaner is het me wel geluk om de geschiedenis te verwijderen maar dit heeft niet geholpen. Volgens mij is het wel duidelijk dat ik een virus op mijn laptop heb staan, maar welk virus is dit en hoe kan ik het verwijderen?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb een HP compaq 6730b

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
Pieter2011
12 jaar geleden
Zet het gratis Malwarebytes even op je pc:
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button
Laat dat programma je computer scannen. Verwijder de gevonden malware niet, maar zet die bestanden in quarantaine.

Antwoorden (2)

Scan je gehele computer met een goede virusscanner Als er niets uitkomt haal Google eraf en installeer Google opnieuw.succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk staat er spyware of een virus op je pc zonder dat je het weet.

Laat de virusscanner de volledige scan uitvoeren en de virussen verwijderen.
Als het nog niet over is, probeer dan de browsers eens opnieuw te installeren.

En dan nog een tipje voor je verdere internetgebruik:
Ga niet overal klakkeloos op klikken, en vertrouw ook niet alle downloads die je binnen haalt.