Hoe kun je met je website hogerop komen in de Google zoekmachine?

Behalve adverteren met/via Adwords.
Heeft de hoofdreden te maken met het aantal keren dat de website bekeken wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft er meer mee te maken hoeveel andere sites naar jouw site linken en met welke keywords ze dat doen (de woorden die de link vormen naar je site).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor dit soort vragen moet je meestal betalen.
Er bestaan namelijk mensen die dit doen voor hun beroep. Dit is dan ook een echt erkend beroep, grote bedrijven nemen dit soort mensen in voor veel geld. Als ik het me goed herinner heet het SEO, Search Engine Optimization.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is niks mis dit soort vragen te stellen. Genoeg mensen die je voor slechts hun plezier helpen, zonder betaling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt je site toevoegen aan google: http://www.Google.com/addurl Maar hoe dat verifieren verder gaat, daar ben ik nog niet uit....
Dus als het jou lukt, dan hoor ik het graag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn mensen met deze specifieke kennis in huis die WIJ niet hebben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor jullie reacties. Ik merk dat het dus nog wel wat ingewikkelder is dan het lijkt, maar ik ga m'n best doen. Bedankt. Hoop dat er nog wat meer antwoorden komen met inventieve ideeën.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich niet ingewikkeld, het zijn allemaal dingen die jij vast prima zelf kunt. Het is echter niet zo voorspelbaar. Het is niet zo dat als jij A, B en C hebt gedaan, dat je dan gegarandeerd op plaats X in de lijst komt.
rose
12 jaar geleden
RVerdonschot: Maak van je opmerking een antwoord, het is beter dan wat er nu staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
RVerdonschot: Het is niet nodig om je antwoord zowel in de reacties als in de antwoorden te plaatsen. Ben het eens met rose.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@James10: Hij had 't eerst hier geplaatst en toen bleek dat 't beter was dan de tot dan toe gegeven antwoorden, dus werd 'ie verzocht er een antwoord van te maken. Helemaal prima, toch? Rose zegt juist dat 'ie dat moest doen...

Het beste antwoord

RVerdonschot
De positie van je pagina in Google is afhankelijk van meer dan 220 verschillende factoren. Om je een idee te geven van de complexiteit van de hele bepaling: Alleen al in het afgelopen jaar heeft Google meer dan 500 verbeteringen in hun algoritme doorgevoerd. Het algoritme is uiteraard geheim, maar er er zijn wel een groot aantal factoren bekend.

Het optimaliseren van je website voor zoekmachines bestaat uit een gedeelte onpage optiamlisatie en een gedeelte offpage optimalisatie.

Onpage heeft betrekking op je website zelf. De volgende zaken worden als meest belangrijke gezien:

- Zorg voor goede content (lees: teksten) op je website. Ze moeten origineel zijn (dus geen copy-paste van bestaande sites), relevant zijn voor het onderwerp van je site en geschreven zijn in begrijpelijke taal. Relevante zoekwoorden moeten regelmatig terug te vinden zijn in de tekst maar ook weer niet te vaak.
- De titel en de omschrijvingen moeten per pagina verschillend zijn (zoveel mogelijk althans)en ook wwer voorzien zijn van de gewenste zoektermen.
- De snelheid van je website is erg ebelangrijk

Daarnaast is offpage optimalisatie van groot belang: Meer links naar jouw pagina vanaf populaire websites is goed voor je ranking. Het kopen van links of links van slecht gewaarde
erde website kunnen je ranking weer verslechteren.

Een verwijziging in DMOZ (de internet directory) heeft ook een positieve invloed.

Je kunt de zoekmachine vriendelijkheid van je website vrij aardig testen via bepaalde sites zoals http://www.betervindbaaropinternet.nl

Toegevoegd na 4 uur:
Nog een paar punten: De "Keywords" metatag wordt al enkele jaren niet meer gebruikt door Google omdat er door spammers massaal misbruik van werd gemaakt.

Andere metatags zoals "Content-type", "Content-Language" en natuurlijk "Description" zijn wel erg belangrijk.

Ook de aanwezigheid van een correcte Sitemap.xml en een Robots.txt bestand zijn bepalende factoren.

Dit is echter allemaal nog maar een heel klein gedeelte van SEO (Search Engine Optimalization). Een uitgebreide handleiding kun je vinden op:

http://www.seohandleiding.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een goede META in je website header zetten. Check op Google SEO tools. Dit houdt in dat je woorden inbouwt die veel gezocht worden zo komt je site hoger in de lijst, helemaal gratis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb me hier een tijdje geleden erg in verdiept. Het belangrijkste waar Google op sorteert zijn het aantal backlinks wat een site heeft. Dus dat jouw site op een andere site staat vermeld. Hoe meer backlinks je hebt, hoe meer mensen jou site bezoeken.

Probeer dus een goede naam te krijgen zodat mensen je site via het internet verspreiden. Een prima manier door dit te doen is door je site op forums te plaatsen. Ik zou echter dan alleen je sitelink in je onderschrift zetten en gewoon mee discussiëren op het forum. Anders wordt het gezien als spam(nadelig dus).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat geeft Google zelf aan in haar documentatie. Bovendien kun je de webmastertools gebruiken om e.e.a. te monitoren. Maak er gebruik van, zie enerzijds hoe Google je site indexeerd (incl. aangegeven fouten en suggesties) en anderzijds hoe bezoekers via Google je site in beeld krijgen en op welke positie.

Zorg in ieder geval voor goede META-data en titel. En zorg (uiteraard) voor goede inhoud van je site.

Het is een fabeltje dat veel backlinks je hoog in Google brengen. Dat zijn indexatie-technieken die 5 jaar geleden nog interessant waren.

Google herkent een goede website via heel veel andere kenmerken, waarvan een groot deel geheim zijn.

Zie:
http://www.google.nl/webmasters/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Backlinks zijn vandaag de dag zeerzeker belangrijk om je site hogerop Google te krijgen. Echter, door actief te bloggen (en je website dus steeds te verversen en aan te vullen) kom je al een flink stuk hoger in Google na verloop van tijd. Je kan backlinks simpelweg niet negeren als je hogerop wilt komen. Het is een hele belangrijke rankingfactor.
De populariteit van de websites die naar jouw website linken is één van de belangrijkste factoren om hogerop in Google te komen.

Hoe zorg je ervoor dat andere populaire websites naar jouw site gaan linken? Door je website te vullen met goede informatie en deze informatie zichtbaar te maken door actief in de markt (community) te participeren.

Dus - in de eerste plaats is het natuurlijk van groot belang om een website te hebben met goede informatie waar mensen zo enthousiast over raken dat ze uit zichzelf gaan linken naar jouw website.

Daarnaast moet je ervoor zorgen dat je website op de juiste zoekwoorden wordt vertoond. Om ervoor te zorgen dat je website wordt vertoond wanneer iemand op zoek is naar jouw product, dienst of informatie moet je achterhalen welke woorden deze mensen intikken.

Vervolgens moet je deze woorden (zoekwoorden) in de teksten van je eigen website verwerken. Zodoende begrijpen zoekmachines dat jouw website informatie bevat waarnaar de gebruiker op zoek is. Een match dus.

Begin eerst met het bepalen van je doelstellingen. Wat wil je precies bereiken met je site? Naar wie ben je precies op zoek? Daarna doe je onderzoek naar de zoekwoorden van je doelgroep.

De volgende stap is het schrijven van goede artikelen of het anderzins ontwikkelen van goede content (goede inhoud) waarin de woorden verwerkt zitten die jouw doelgroep gebruikt.

Zorg ervoor dat andere websites naar jouw site verwijzen. Google denkt dan dat jij echt belangrijk bent.

Zoals eerder werd benoemd zijn er 200+ factoren die een rol spelen in het hogerop komen in Google verhaal. Je hoeft niet op zoek te gaan naar die 200+ factoren, aangezien je met goede content ook al ver komt. Goede content waarnaar toe gelinkt wordt door andere bekende websites is in principe de kern van het verhaal.

Let vooral op de kwaliteit van de backlinks van sites die naar jou verwijzen. Kwantiteit is ook erg belangrijk, maar de links vanaf de bekende, relevante sites geven je de boost die je nodig hebt. 1 link van een vrij bekende, populaire website die over hetzelfde thema schrijft is dikwijls evenveel waard als 10 backlinks van startpagina's om maar even een voorbeeld te schetsen.

Wanneer je goede content op je eigen website hebt staan, moet je deze nog wel promoten (zichtbaar maken). Andere blogs en fora zijn ideaal om te laten zien wat je in huis hebt. Voeg waarde toe aan discussies of beantwoord vragen.

Hoeveel backlinks heb je nu? Gebruik de Google Webmastertools.