Mijn broer heeft problemen met internet sinds ik een nieuwe laptop heb, hoe komt dit en hoe los ik het op?

We hebben beide draadloos internet.
Mijn broer heeft 'geen geldige IP-configuratie'.
Ik zou niet weten hoe ik dit op moet lossen.
Ik ben niet heel technisch dus houd de termen niet al te moeilijk alsjeblieft :P

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

maybe moet je een ccleaner gebruiken dat helpt best wel..
anders contact opnamen met de provider van je broer!
Gr.Maurice :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
CC cleaner heeft niets te maken met netwerk instellingen en ip adressen. Daarnaast gebruiken ze hetzelfde draadloze netwerk; anders zou dit probleem überhaupt niet kunnen bestaan.
Ik vermoed dat jullie beide hetzelfde ip adres ingesteld hebben staan in je netwerk kaart. Zet DHCP aan in de router en geef in je netwerkkaart op dat het ip adres automatisch moet worden toegewezen. Daarmee zou het probleem opgelost moeten zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eens met het antwoord van Javaansezware, je router heeft zeer waarschijnlijk aan beide computers hetzelfde IP nummer gegeven (=het `adres` van de computer in het netwerk). Daardoor raakt het verkeer naar de computers in de war.
Instellen van DHCP moet dit corrigeren. maar de meeste routers staan al wel ingesteld op DHCP (= automatisch toekennen van vrije IP nummers).
Toch gaat het soms fout, vooral als je gebruikt maakt van slaapstand om een pc tijdelijk uit te zetten. Probeer eerst eens beide pc`s aan te zetten, daarna je nieuwe pc te herstarten (volledig, niet via slaapstand) en daarna de pc van je broer te herstarten (terwijl die van jou aan staat). Waarschijnlijk is het probleem dan wel voorbij.
Succes.
De oorzaak ligt inderdaad waarschijnlijk bij het feit dat jullie hetzelfde ip-adres gebruiken. Een mogelijkheid die al vermeld is, is instellen dat beide computers een ip-adres krijgen van de router (via DHCP).

Ik denk echter dat het beter is om het bestaande ip-adres (op 1 van de computers) te veranderen door het laatste van de 4 nummers met 1 op te hogen. Dus als het ip-adres nu 192.168.1.3 is, dan verander je het in 192.168.1.4.

Deze methode is het eenvoudigste, er hoeft niks aangepast te worden in de router en het is ook nog een heel klein beetje sneller (maar dat laatste is niet merkbaar).