3 Laptops in huis tegelijk draadloos op internet,is dat van invloed op de verbinding?

Toegevoegd na 5 minuten:
ik bedoel niet zo zeer de snelheid van de verbinding,maar het evt wegvallen van de verbinding

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (6)

Ja, je maximale snelheid wordt gedeeld door 3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt vooral aan de bandbreedte die je thuis hebt, maar in principe heeft het inderdaad invloed op jouw verbinding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan, als je een gewone internetverbinding hebt dan is het vorige antwoord correct,

maar wij hebben een kastje die veel meer draadloze apparaten aankan (waarvoor je natuurlijk meer moet betalen)

Toegevoegd na 3 minuten:
nou, normaal zou dat niet moeten gebeuren.

maar als je verbinding het niet meer aankan (door te veel apparaten) dan kan hij natuurlijk wegvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'gewone verbinding'? bedoel je bekabeld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, als je bij Ziggo internet hebt dan heb je een gewone verbinding, maar omdat wij met nogal veel apparaten op internet zitten (mobieltjes, iPod's, laptops, computers) hebben we een andere (betere) verbinding gekocht die meer apparaten aankon (die draadloos aangesloten waren)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je daarvoor extra moet betalen is dat een keer of iedere maand extra betalen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iedere maand (bij ons) een tientje meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het een heel onwaarschijnlijk verhaal, het aantal apparaten en het soort abonnement hebben weinig met elkaar te maken. Ik trek met mijn ene desktop ook de hele bandbreedte weg als ik dat zou willen. Zolang je een goede draadloos router hebt zou ik zeggen dat je met 7 wifi apparaten ook makkelijk het laagste abbo kan gebruiken. Ik neem aan dat je met die apparaatjes niet allemaal constant complete films aan het downloaden bent.
Nee, dat zou geen invloed moeten hebben op wegvallen. Zelfs meer laptops op hetzelfde kanaal moet nog geen probleem zijn. Natuurlijk loopt de snelheid iets terug, evident.

Kijk even of er in je omgeving een kanaal is wat niet wordt gebruikt en stel daar je router op in. Daarna de laptops opnieuw verbinding laten maken.

Het is ook vaak zo, afhankelijk van het gebruikte client programma, dat peer-to-peer downloaden (van torrents b.v.) de boel aardig platlegt voor de andere laptops.

En uiteraard zorgen dat de verbinding beveiligd is, anders heb je misschien 'meelifters' buitenshuis die de boel misschien platleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het netwerk is beveiligd,en downloaden is altijd op 1 laptop.
Ik weet dat je kanalen kan instellen in de router,maar hoe kan ik zien welk kanaal vrij is of weinig gebruikers heeft?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de Mac is daarvoor het programmaatje iStumbler. Soortgelijke programma's zijn er ook voor Windows, of misschien kun je het met een instelling in Windows zichtbaar maken (al weer een tijd geleden voor me dat ik achter dat OS zat ;)
nee je snelheid word niet opgedeelt ofzo of je moet er een stuk of 100 apparaten op aan sluiten wil je verbinding echt langzamer worden neem maar van mij aan dat het raar is als je internet uitvalt door die drie apparaten thuis hebben wij tig apparaten op de router zoals ipods iphones 3 laptops noem maar op
echt waar wij hebben nog steeds heel snel internet en hij is nog nooit uitgevallen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Bepaalde programma's (zoals uTorrent) maken zoveel connecties dat het de stabiliteit van de router kan beinvloeden. Wanneer je met meerdere systemen via een bepaalde router op internet zit zal de kans op het wegvallen van de verbinding dus alleen maar toenemen.

De mate waarin dit invloed heeft is afhankelijk van verschillende factoren (de programma's die actief zijn, het aantal simultane verbindingen en het type router wat je gebruikt).