Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een internet postcodecheck doen als ik een internet abonnement wil bij een nieuwbouwhuis?

Ik weet nog niet wat mijn huisnummer wordt, en weet alleen de cijfers van de postcode, hoe kan ik nu weten welk internet ik kan aanvragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
601

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een postcodecheck wordt lastig inderdaad zonder postcode, er zijn echter oplossingen:
Probeer bijv met Google maps een bedrijf of huist in de buurt te zoeken, kijk wat daarvan de postcode is en vul die in.
Dan kan je vervolgens zien welke kabelprovider in de buurt beschikbaar is: UPC of Ziggo.
Ook kun je direct zien wat voor ADSL pakketten je af kunt nemen, het verschil in afstand naar de wijkcentrale (dit geeft aan welke pakketten je kunt nemen) zal niet veel schelen.
In veel nieuwbouwwijken wordt ook glasvezel aangelegt, als dit zo is zal je makelaar dit vast en zeker weten, ook kun je dit nagaan bij het gemeentehuis.

De postcodecheck zelf is makkelijk te doen, gebruik hier een site als http://www.internetpostcodecheck.nl/ voor door dus een zo dicht bij zijnde postcode in te voeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In de meeste grotere plaatsen word al meteen glasvezelnetwerk aangelegd als de wijk gebouwd wordt.

Dit is dus na te vragen op het gemeentehuis van plaats waar jou nieuwbouwhuis komt te staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding