Wi-fi staat voor de organisatie die de naam (trademark) wi-fi in bezit heeft de wi-fi allience. En WLAN staat voor wireless local area network en slaat op het netwerk waarmee je kan verbinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Zo is het beter. De 'Trademarkhunters' zijn inmiddels aardig bezig mensen/bedrijven aan te klagen die het WiFi logo zonder toestemming gebruiken. Waarschijnlijk omdat niemand weet, dat dit logo zo beschermd is... boeven zijn het.
Het verschil is enkel de naam.

Toegevoegd na 6 minuten:
Technisch is enkel de naam verschillend. Het verschil zit erin dat het Wifi-logo gekocht is door een firma die nu bedrijven aanklaagt vanwege gebruik-zonder-toestemming van dit logo. Best jammer als je zo je geld moet verdienen:
http://info.carrferrell.com/bid/45668/John-Ferrell-Weighs-in-on-Wifi-Patent-Troll-Attacks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wifi heeft te maken met de certificering van de technologie. W-lan is het feitelijke netwerk zelf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de volksmond zal iemand geen verschil maken in wlan of wifi; in beide gevallen wordt het draadloosnetwerk bedoeld.