Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik reclame emails versturen?

Mag ik reclame emails versturen naar mensen die hier niet per definitie toestemming voor hebben gegeven of mag ik reclame sturen naar bedrijven die interesse zouden kunnen hebben in mijn product? Uiteraard ga ik er geen duizenden verzenden, maar ongeveer 100 naar mensen van wie ik denk dat zij interesse kunnen hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat mag niet. Nederland heeft een opt-in regeling. Dat betekend dat je alleen reclame mails mag versturen aan mensen die expliciet hebben aangegeven reclame te willen ontvangen. Je kan ook mailings versturen via externe bedrijven die over email adressen beschikken van mensen die aangegeven hebben dat ze wel mail willen ontvangen van zg. 3rd party vendors.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee. Dat is spam en spam is verboden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee je mag niet zomaar reclame verzenden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dit is spam en dus verboden, ik neem aan dat jij ook niet op e-mails met reclame zit te wachten?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt wel reclame mails sturen naar mensen die je kebt met verzoek tot doorsturen naar andere. Doe dit bijv ook naar je vrienden op facebook/hyves. Heeft altijd wel goede bereik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding