Mag ik reclame emails versturen?

Mag ik reclame emails versturen naar mensen die hier niet per definitie toestemming voor hebben gegeven of mag ik reclame sturen naar bedrijven die interesse zouden kunnen hebben in mijn product? Uiteraard ga ik er geen duizenden verzenden, maar ongeveer 100 naar mensen van wie ik denk dat zij interesse kunnen hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.6K

Het beste antwoord

Nee, dat mag niet. Nederland heeft een opt-in regeling. Dat betekend dat je alleen reclame mails mag versturen aan mensen die expliciet hebben aangegeven reclame te willen ontvangen. Je kan ook mailings versturen via externe bedrijven die over email adressen beschikken van mensen die aangegeven hebben dat ze wel mail willen ontvangen van zg. 3rd party vendors.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee. Dat is spam en spam is verboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee je mag niet zomaar reclame verzenden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dit is spam en dus verboden, ik neem aan dat jij ook niet op e-mails met reclame zit te wachten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt wel reclame mails sturen naar mensen die je kebt met verzoek tot doorsturen naar andere. Doe dit bijv ook naar je vrienden op facebook/hyves. Heeft altijd wel goede bereik.