Wat is een DNS-server en hoe los ik mijn problemen daarmee op?

Ik heb de laatste tijd elke keer dat als ik het draadloos internet (thuis) gebruik, er na vijf minuten een 'warning'-driehoekje komt te staan, en ik geen- of beperkte-toegang heb tot het internet (oftewel ik kan er gewoon niet meer op), het rare is dat als ik de verbinding verbreek en weer verbind dat hij het dan weer doet, maar vervolgens na vijf minuten gewoon weer niet. Laatst kwam er te staan: ''De DNS-server reageert niet'' ; ''Uw computer probeert een DNS-server te gebruiken die onjuist is of niet bestaat.''

Wat is een DNS-server eigenlijk?

Bij alle andere apparaten (Andere computers, mobieltjes en iPod's) doet het draadloos internet (of op de computers met draad) het gewoon wel.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen en/of wat er überhaupt aan de hand is?

(Ik hoor heel graag antwoorden, want het is heel irritant)

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
12.3K

Het beste antwoord

Als het internet op andere apparaten het wel doet, is de kans groot dat het aan jouw computer ligt...

Je hebt misschien bepaalde ip settings op static staan? Kijk bij:

Configuratiescherm -> Netwerk en Internet -> Netwerkcentrum -> Adapterinstellingen wijzigen

Ik neem aan dat je een windows computer hebt in dat geval?

In ieder geval zie je dan de internetadapter(s) van je computer.

Je rechtsklikt erop en dan eigenschappen en dan dubbelklik je op Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4).

Zorg er voor dat alles op alles op automatisch staat en niks op het zelf invoeren.

Toegevoegd na 44 seconden:
Je andere apparaten kunnen het internet op, dus de DNS zelf is niks mis mee.

Toegevoegd na 4 minuten:
Mocht er dan nog iets mis zijn, dan moet je inloggen op je router en controleren of bijvoorbeeld er nog genoeg ipadressen zijn (dit word bij verschillende routers anders weergegeven, waarschijnlijk iets als 'DHCP' of 'Adress pool').

(Als je Subnet op 255.255.255.0 staat mag je alleen iets aan het laatste cijfer veranderen!!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, het eerste deel snap ik nog tot ''Toegevoegd na 4 minuten'' , maar dat deel begrijp ik niet, maar je kan het dus veranderen? want dan ga ik dat iemand laten maken die er verstand van heeft (niet dat jij er geen verstand van hebt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je zoiezo dat eerste deel al geprobeerd en heb je daarna alweer internet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou, ik kan niet dubbelklikken op Internet Protocol 4

Andere antwoorden (2)

het licht aan je modem nee de stekker uit en steek er dan weer in ik heb het zelfde mee gemaakt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Één keer maar? (en als het over 2 dagen weer gebeurt?)
Als je de modem er uit hebt getrokken en doet het nog niet kom je een harde reset van de modem uit te voeren. Ik weet niet wat voor een modem je hebt, maar er is een klein gaatje waar je een pen in duwt en dan voel je een knopje, houd die 10 sec. in en je hebt je modem weer op fabriek instellingen. Dan moet je onder de modem kijken of er is een kaartje hoe je je weer kunt inloggen op je modem, nieuwe SSID, nieuw wachtwoord, en van je modem het wachtwoord moet je erna wel veranderen allemaal