Betrouwbaarheid woningverhuursite(s): Is deze site betrouwbaar?

Ik ben bezig met het zoeken naar woonruimte. Nu zijn er veel sites die woonruimte aanbieden en bij de meeste moet je betalen om enkel het aanbod maar te kunnen zien. Nu kwam ik op deze site: http://www.jouwpaleisje.nl/index.html Deze site adverteert met kamers op anders plekken en verwijst dan naar de eigen site (zoals velen). Het ziet er erg onprofessioneel/knullig uit, is wel een van de weinigen met betaalbare woonruimte in de randstad. Ik denk dat ik het niet moet vertrouwen. Wie weet er iets van?
Bedankt!
Ben verder ook benieuwd naar tips voor de juiste sites!
Kamernet heeft vooral, bijna alleen onzelfstandige woonruimtes.
dan heb je huurstunt, kamertje etc etc en allerlei makelaars. Wie o wie?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe is huurstunt? jouwpaleis ken ik verder niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
www.jaap.nl, categorie huur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
huurstunt weet ik niet, ik denk dat ik me daar wel wil inschrijven het heeft een certificaat. Moscht iemand daar ervaringen mee hebben hoor ik het graag. Op Jaap.nl heb ik ook al eens gekeken maar is alweer een tijdje geleden, ik zal daar weer eens kijken, thanx

Het beste antwoord

Niet betrouwbaar!

Er is geen contactadres aanwezig op de site. De enige manier om contact op te nemen is via mail, en dan kun je wel raden wat er aan de hand is. Een betrouwbare aanbieder zet een telefoonnummer of adres op zijn site.

Ook is een garantie dat je binnen 3 maanden woonruimte hebt lariekoek. Want als ze met te dure huizen, of te kleine kamers aan komen zetten, dan weiger je, en vervalt die garantie.

Van 14,95 inschrijfkosten ga je niet failliet maar het is wel zonde van je geld.

Lees verder ook deze site:
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1266753401/233

Volgens de info daar zit er één en dezelfde persoon achter o.a. de sites huisjesvoormij.nl, huisjevoorjou.nl, ikhuursnel.nl, mijneigehuis.nl, supersnelhuren.nl en jouwpaleisje.nl.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx, dacht ik al dat het oplichterij was. Op die site is dat inderdaad te lezen. Bedankt! Ben blij dat ik het niet heb gedaan. Een keer 15 of 20 euro is zo erg nog niet maar als je dat bij al die sites gaat doen... Los van dat je ze t niet gunt natuurlijk. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies! Je kunt beter op een terrasje een paar pilsjes gaan drinken van die 15 Euro. Scroll ook nog even naar beneden, op de link die ik je gaf. Daar valt meer te lezen over het oplichtersduo Romberg/Delmotte op het forum. O.a. dit: "Het oplichterskoppel Delmotte/Romberg heeft nu een site jouwpaleisje.nl
Deze site is nep, de huizen die ze via bijv jaap.nl aanbieden bestaan niet. Als je je inschrijft ben je op zijn minst 14,95 kwijt. Terugstorten via de ing lukt niet. Ik heb aangifte bij de politie gedaan."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt nog!

Andere antwoorden (1)

Uit de algemene voorwaarden:
"De door Jouwpaleisje.nl te verrichten werkzaamheden bestaan uit het verzamelen en combineren van het woningaanbod van derden en het tonen van woningen van derden op het gebied van huur/verhuur; dan wel koop/verkoop."

Kortom: men verhuurt zelf helemaal niets en het is dus alleen een verzamelsite. Daar zijn er al genoeg van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanx! + Klopt van die verzamelsites maar het opvallende aan die site was (waar t ook meteen niet door te vertrouwen was) dat het daar allemaal net wat goedkoper was, maar dat was voilgend hun doordat ze dus kostenbesparend werkte door geen aparte winkel te hebben enzo. Nouja.