Welke online IP-checker geeft het meest nauwkeurig de geografische lokatie weer van een IP-adres?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
5.3K

Antwoorden (2)

Ze geven allemaal even nauwkeurig de lokatie weer.

Wat zo'n IP checker doet is een zogenaamde "DNS lookup" doen.
Een DNS (een dynamic name server) is een soort openbaar register waarin domeinnamen aan IP adressen zijn gekoppeld. Een soort telefoonboek dus.

Die domeinnamen zijn weer gekoppeld aan landen, en aan providers, en zo kun je dus aan dat domeinnaam vaak zien in welke regio van een bepaalde provider, in welk land ze zitten.

Bovendien kun je door een route te traceren naar een bepaald IP ook zien via welke hubs (tussenstations) de verbinding tussen jou en dat IP allemaal komt, en dat zou ook een goede aanwijzing kunnen zijn van de plaats waar de houder van het IP zich ongeveer bevindt.

Overigens hoef je in principe helemaal niet op een online IP checker te zijn hiervoor. Je kunt het gewoon zelf doen door naar je command prompt te gaan in windows, en het commando tracert [IP] te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn diverse site's die vaak ook verschillende uitkomsten geven. Zie de resultaten van het zoeken naar de gebruiker van een bepaald IP adres als een stukje van een legpuzzel. Wanneer je meerdere gegevens van de bewuste gebruiker bezit, dan kom je al snel een heel stuk verder. Denk daarbij aan een gebruikt e-mailadres, vermoedens die je hebt uit welke hoek de wind waait, gebruikte nickname, vermoedelijke leeftijd enz enz .. Wanneer je gebruik maakt van diverse zoekmachines, dan kom je al snel verder dan je had verwacht ! Gebruik Google maar om er achter te komen hoe te speuren op het internet ...
Een begin is bijv deze site : http://www.spyderweb.nl/
succes