wat word verstaan onder 'netwerknaam' en wat is SSID?

dit in verband met iphone wifi verbinding

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
50.1K

Het beste antwoord

Een SIDD en een netwerknaam zijn eigenlijk het zelfde.

Het komt mee met de standaard "handshake call", dat is eigenlijk een berichtje dat jouw netwerk (jouw router) verzend naar apparaten. Daardoor kunnen apparaten jouw netwerk automatisch vinden.

Je kunt dit ook uitzetten, zodat je in principe alleen jouw netwerk kan vinden als je de naam weet (handmatig zoeken).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Netwerknaam en SSID zijn hetzelfde dacht ik, het is de naam van je netwerk die de gebruiker ooit heeft ingesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een SSID is de naam die je ebt gegeven aan je netwerk.