Hoe kun je bij een website; naam.website.nl maken? met een punt er tussen dus. Net zoals bij hyves. gebruikersnaam.hyves.nl

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.5K

Antwoorden (5)

Een domeinnaam includief de optie subdomeinen hosten bij een hostingprovider.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je aanvragen bij een provider. Als je geluk hebt, en de naam is nog vrij, zou het je nog kunnen lukken. Bij de gratis providers lukt het niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even wat basiskennis: jouw website.nl is wat een domeinnaam genoemd wordt.
De prefix "naam" is wat een subdomein wordt genoemd.

Wat jij wilt heet dus een subdomein.
Sommige hostingproviders bieden die mogelijkheid om dat zelf naar believen aan te maken.
Dreamhost.nl is er zo een.

Vervolgens heb je zo te zien het liefst het domein website.nl er voor ter beschikking.
Ik vermoed dat die naam al lang geleden vergeven is.
Je kunt hier kijken of de domeinnaam die jij in gedachten hebt nog vrij is, maar let op; je mag maar een beperkt aantal keer per dag vragen.
https://www.sidn.nl/nc/over-nl/whois/?domain=

Toegevoegd na 1 minuut:
Toevoeging:
Als er bij de SIDN de melding komt "website is actief" dan is de domeinnaam al in gebruik door iemand anders.

Toegevoegd na 4 minuten:
Toevoeging dreamhost:
Je moet bij dreamhost.nl een hostingpakket nemen voordat je van hun faciliteiten zoals "subdomein aanmaken" gebruik kunt maken.

Maar pas op met hosting providers; de goedkoopsten kunnen je geen backups van je materiaal garanderen en kunnen bij plotselinge piekbelasting je website dicht gooien. (Weet ik uit ervaring.)

Toegevoegd na 2 dagen:
Een toevoeging voor de duidelijkheid:

Het blijkt dat je al een hosting provider hebt.
Ik ga er van uit dat je je domeinNaam niet op een eigen server hebt staan, maar dat het uitbesteed is aan die hosting provider.
Aangezien de meeste hosting providers hun klanten geen toegang meer tot de commandline geven heeft het hoogstwaarschijnlijk geen nut om je die methode uit te leggen.

Maar hosting providers hebben hun eigen dienstenpakketten, en hun eigen klanteninterfaces.
Het antwoord op je vraag is daarom afhankelijk van de hosting provider die je gekozen hebt.

Biedt die de dienst van het aanmaken van subdomeinen aan ? Mag je dit zelf doen of doen zij dat voor je ? Welke klanteninterface wordt er gebruikt als je dit zelf mag doen ?
Dus; toch even contact opnemen met mijndomein.nl waar je je domein hebt onder gebracht en waar je het subdomein wilt aan maken.

Veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik een al een website; Sjorslenders.nl bij Mijndomein.nl gekocht. Maar dat website.nl was een voorbeeld ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dat geval moet je bij je hostingprovider na vragen of die die optie biedt en hoe het werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is hebben die, ALS ze deze optie bieden, een handleiding om dat zelf te doen, of ze doen het VOOR je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo Jelle ? Is het je niet duidelijk ?
Vertel maar wat er niet duidelijk is dan vul ik dat aan als dat nodig is.
als eerste moet je wel bij de instellingen van het domein (website.nl) kunnen komen. Er zijn over het algemeen twee mogelijkheden om een subdomein(gebruikersnaam) aan te maken.

1) Je kan bij de instellingen van je domein, een subdomein aanmaken. Dan zullen de bestanden van gebruikersnaam.website.nl op website.nl/gebruikersnaam/ staan.

2) Of je kunt met je dns van je subdomein een aanmaken.
Je hebt in je dns lijst ook het volgende staan (met afwijkend ip adres)

naam type waarde
www A 123.45.67.98
voeg deze daar aan toe
gebruikersnaam A 123.45.67.98

Maak een map "gebruikersnaam" aan op website.nl (website.nl/gebruikersnaam/)

En in de root van website.nl staat een bestand >>.htacces<< als deze niet bestaat moet je deze aanmaken.
En ik heb in dit bestanden het volgende tussen de * staan.

3) mag jij van je hosting provider hier niet bij, dan zou ik vragen of ze dit willen doen. En vragen of ze dit beschikbaar voor je willen maken. Zodat jij dit de volgende keer zelf kunt doen.

********************************************

RewriteEngine On
RewriteCond %{QUERY_STRING} base64_encode[^(]*\([^)]*\) [OR]
RewriteCond %{QUERY_STRING} (<|%3C)([^s]*s)+cript.*(>|%3E) [NC,OR]
RewriteCond %{QUERY_STRING} GLOBALS(=|\[|\%[0-9A-Z]{0,2}) [OR]
RewriteCond %{QUERY_STRING} _REQUEST(=|\[|\%[0-9A-Z]{0,2})
RewriteRule .* index.php [F]
RewriteRule .* - [E=HTTP_AUTHORIZATION:%{HTTP:Authorization}]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/index\.php
RewriteCond %{REQUEST_URI} /component/|(/[^.]*|\.(php|html?|feed|pdf|vcf|raw))$ [NC]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule .* index.php [L]

********************************************
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha ! Zeg eens Jelle; is dit in een unix of een linux shell geschreven ? En welke van de shell scripts is het ? Bourne ? Posix ? Bash ?
En niet vragen aan hen345 .
Je moet in je hostingpakket dnsadmin opnemen. Daarmee stel je de prefix in