Is draadloos internet beter dan met kabel of heeft dat geen verschil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
4.5K

Het beste antwoord

Kabel is een stuk stabieler en vaak sneller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

de bandbreedte is minder, dus downloaden (en uploaden) zal minder snel gaan.
voordeel van draadloos is dat je geen kabels hoeft te trekken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt eraan wat voor apparatuur je hebt :) soms ja soms nee is een straal van 5 meter rond je router. Daar buiten is het antwoord op je vraag voor 99% nee. Als je meerdere apparaten tegelijk gebruikt is je antwoord ook voor 99% nee. Tenzij je 5Ghz apparatuur gebruikt maar ik denk dat ik daarmee te ver in de stof kruip :)

Toegevoegd na 37 seconden:
in een straal van 5 meter (typen blijft moeilijk)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Draadloos is veel beter!
Metkabel moet je op de plaats blijven en met draadloos kan je overdl zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Draadloos is dus niet beter, maar makkelijker.
mijn mening, en dat geld voor een ieder die er op reageerd, het is maar waar je behoefte aan hebt:

kabel: vindt je het niet erg dat je een kabel moet trekken, dan moet je kabel nemen, is betrouwbaar, storing vrij en niet makkelijk van buiten te hacken. Plugg and pray !..(mischien even kabel testen als er een storing is bij zelf maken van de kabels)..

nadeel: beperkte aansluitmogelijkheden, moet dus al gauw een hub of een switch kopen om meer kabels aan te sluiten en een stroompunt voor de voeding van je hub/switch.

wifi heeft als voordeel, geen draad, mobiel en geen hub's of switches extra. kan heel snel gaan als het moet !!

nadeel, je moet nadenken over waar je het gaat gebruiken, hoe snel je wil worden en of de hele buurd al niet op het zelfde kanaal zit (1-11) je bent gevoeliger voor hacken dus zeker web-2 gebruiken of beter.. 5ghz is voor als je de router in de kast hebt staan en in de tuin wil internetten. n300 is voor het hele huis en mischien de keukendeur. daaronder zou ik zeker niet gaan !
tegenwoordig kan je hele goedkope routers wifi kopen, maar daar is de signaal sterkte niet altijd even sterk.
je moet ook een beetje verstand hebben van instellingen ed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedraad is gewoon sneller met draadloos haal je max 54 mb/s en als je met draad werkt heb je altijd 100 mbps tot je beschikking
over de draadloze beveiliging zal ik het maar niet hebben op zich zal dat wel meevallen maar het is mogelijk dat je gehackt wordt dan maar dat is maar zo klein
dat het te verwaarlozen is (met wpa2)
tja via draadloos kun je wel gewoon surfen maar als je dikke dvd,s download dan zou ik toch liever bedraad zijn is gewoon sneller.
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn 450 mbit wireless routers of reken je 450 / 8 = 56 mb/s?